۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۹۶۱۰۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

بیش از 113 هزار موقوفه در مازندران شناسایی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به شناسایی 113 هزار و 546 موقوفه در استان، گفت: مازندران در این بخش در سطح کشور از جمله استان های برتر است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری استان در ساری، با اشاره به شناسایی 113 هزار و 546 موقوفه در استان، گفت: مازندران در این بخش در سطح کشور از جمله استان های برتر است.

وی همچنین از وجود هزار و 262 امامزاده و بقاع متبرکه در مازندران خبر داد و افزود: حضور این امامزادگان در استان نشان دهنده علاقه مندی مردم ولایت مدار مازندران به نوادگان ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام سهرابی، رسیدگی به موقوفات و بقاع متبرکه را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف اعلام کرد و بیان داشت: به همین منظور اجرای 130 طرح جامع در امامزادگان مازندران  در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، با بیان این که طرح جامع در جهت تبدیل بقاع متبرکه به اماکن متبرکه در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال اجرا است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تأکید ویژه دارند.

وی، شناسایی، احیاء و سند دار کردن موقوفات را یکی دیگر از برنامه های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و افزود: تاکنون در این بخش نیز اقدامات بسیار زیادی با همکاری مسؤولان صورت گرفته است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش داشتن هفته وقف (10 الی 16 بهمن مصادف با 25 صفر الی 1 ربیع )، از اجرای برنامه متنوع در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف در سطح استان خبر داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، همایش هم اندیشی و حقوقی موقوفات، همایش خادمین وقف و بقاع متبرکه با حضور متولیان، همایش بانوان واقف، عطر افشانی گلزار شهدا، غبارروبی امامزادگان، محفل انس با قرآن در سطح بقاع متبرکه، نمایشگاه هفته وقف در امامزادگان، برگزاری دعای توسل و زیارت عاشورا در امامزادگان، جلسه هم اندیشی مدیران حوزه علمیه، ائمه جمعه و مسؤولان فرهنگی بقاع و اماکن متبرکه را از جمله مهم ترین برنامه این هفته در استان اعلام کرد.

وی، دیدار با خانواده  های شهدا، کلنگ زنی پروژه های عمرانی بقاع و موقوفات، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه به وقف از سوی ائمه جمعه، توزیع بسته های فرهنگی در ایام هفته وقف، برگزاری مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول همراه با سخنرانی در سطح بقاع متبرکه استان و ساخت تعمیر و آباد کردن این جایگاه های فرخنده علاوه بر وجود ایمان را از دیگر برنامه های هفته وقف در مازندران برشمرد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به مساعدت های مختلف برای ساخت، تعمیر و تجهیز مساجد استان، تصریح کرد: تعمیر و تجهیزمساجد از جمله اولویت های این اداره کل در سال همت مضاعف و کار مضاعف است و در این راستا نیز کمک های بسیاری به مساجد استان صورت گرفته است.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز در این جلسه امامزادگان را کانون های هدایت و محل ترویج و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) برشمرد و با اشاره به در پیش بودن هفته وقف گفت: خدمات وقف در همه عرصه ها چشمگیر و قابل توجه است که نیاز به توجه است و همه ما جهت فرگیر شدن این سنت حسنه مسؤولیم و باید با دست اندرکاران امر همکاری ویژه ای داشته باشیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات