۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۹۶۱۲۸
رئیس بنیاد نهج‌البلاغه:

تقوا مهم‌ترین جنبه حفاظتی در انسان است

خبرگزاری رسا ـ رئیس بنیاد نهج‌البلاغه گفت: تقوا مهم‌ترین جنبه حفاظتی در انسان است و باید با آموزش صحیح از کودکی تا بزرگسالی تلاش شود تا این امر در وجود افراد جامعه نهادینه شود.
حجت الاسلام دين پرور
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجمال الدین دین‌پرور، در سلسه ‌همایش‌های «در سایه سار نهج‌البلاغه» با بیان این مطلب گفت: نخستین گام برای امر آموزش و تربیت فرزندان جامعه سفارش به رعایت تقوی الهی در زندگی فردی آن‌هاست.

در این همایش که به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، وی با بیان این که تعلیم و آموزش بخش مهمی از نامه‌ی امام علی(ع) خطاب به امام حسن مجتبی(ع) را شامل می‌شود، گفت: فضاسازی صحیح برای تعلیم و تربیت یک اصل بسیار مهم برای مربی است تا دریافت درست روش‌های تعلیمی و تربیتی توسط تعلیم‌گیرنده تاثیر بسزایی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مربیان وظیفه بسیار مهمی در امر آموزش دارند، ادامه داد: ملازم امر خداوند بودن و تلاش برای داشتن روح و قلبی سالم که براساس روایات، قرآن و عترت را شامل می‌شود، در کنار تقوای الهی از نکته‌های مهم در امر تعلیم و تربیت ‌اسلامی است.

وی گفت: تقوا مهم‌ترین جنبه حفاظتی در انسان است و باید با آموزش صحیح از کودکی تا بزرگسالی تلاش شود تا این امر در وجود افراد جامعه نهادینه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دین‌پرور تصریح کرد: چرا که تقوا ضامن اجرای احکام الهی و ایجاد جامعه‌ای عاری از ظلم و فساد است.

لازم به ذکر است، سلسه ‌همایش‌های تخصصی«در سایه سار نهج‌البلاغه» از سوی اداره امور فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به مدت سه روز و با حضور جوانان علاقه‌مند برگزار شد. /901/د103/ص
ارسال نظرات