۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۶۱۹۳

نماینده آیت الله سیستانی انفجار تروریستی علیه زائران اربعین حسینی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر کربلا انفجار تروریستی علیه زائران اباعبدالله(ع) را به شدت محکوم کرد و خواستار فعال شدن دستگاههای اطلاعاتی در عراق شد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد انفجار تروریستی علیه زائران اباعبدالله(ع) را محکوم کرد و گفت: این گروه های جنایتکار نمی توانند به اهداف خبیثانه خود جهت ایجاد شکاف و کاشتن فتنه و گسترش خشونت و بلوا در عراق برسند، آنها همه فرزندان عراق را هدف قرار داده اند به گونه ای که گاهی نیروهای امنیتی را هدف قرار داده و گاهی به کشتار زائرانی که برای زیارت امام حسین(ع) آمده اند می پردازند.

وی افزود: همه ملت عراق باید در برابر این گروه های جنایتکار به صورت یکپارچه بایستند و از نیروهای امنیتی که برای حفظ امنیت جان شهروندان تلاش می کنند تشکر می نمایم.

حجت الاسلام کربلایی خواستار فعال سازی دستگاههای اطلاعاتی شد و تصریح کرد: نیروهای امنیتی برای اینکه از رخ دادن عملیات تروریستی جلوگیری کنند باید دستگاهای اطلاعاتی را تقویت نمایند و با استفاده از عناصر پاک و کارآمد، از اجرای نقشه های خبیثانه جنایتکاران جلوگیری کنند.

نماینده آیت الله سیستانی از لغو احتمالی سبد کالای خانوار به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: لغو احتمالی این کالاها که در پارلمان در حال بررسی است خطرات بسیاری برای جامعه خصوصا قشر محروم و مستضعف دارد، این در حالی است که فاصله طبقاتی به شدت در حال افزایش بوده و عده ای در رفاه و نعمت و عده ای در فقر و محرومیت هستند. اگر این کالاها از خانواده ها گرفته شود شاهد افزایش قیمت مواد غذایی در بازار و کاهش قدرت خرید مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به فرار جنایتکاران از زندانهای این کشور گفت: پدیده فرار زندانیان خطرناک از زندانهای عراق چندین بار تکرار شده است و پیامدهای منفی فراوانی را برای کشور در پی خواهد داشت.

شیخ کربلایی ادامه داد: فرار 12 جانی خطرناک از زندان بصره بدون همدستی با مسوولان امکان پذیر نبود و امیدوارم که تحقیقات پایه ای در این زمینه انجام گیرد و تدابیر ویژه ای را بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته اجرا شود./980/گ
ارسال نظرات