۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۲۷۴
آیت‌الله کعبی:

دهه آینده، دهه شکل‌گیری نظامات متاثر از انقلاب اسلامی در کشورهای عربی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تحولات اخیر در کشور تونس، گفت: امروز موج اسلام خواهی متاثر از انقلاب اسلامی کشورهای مختلف را فراگرفته است، اما آمریکا می خواهد این نهضت ها را به نام دموکراسی لیبرال غرب مصادره کند.
آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری عصر شنبه در حاشیه برگزاری همایش مسؤولان هیئات‌ مذهبی و مداحان استان در گفت وگو با خبرنگاران، به تحلیل و بررسی حوادث و اتفاقات اخیر در کشور مسلمان تونس پرداخت.

وی با بیان اینکه بعد از 50 سال صدای اذان در کشور تونس به گوش رسید، اظهار داشت: اقامه نماز جمعه در تونس با سانسور شدید رسانه‌های خبری غرب و بنگاه های وابسته به غرب مواجه شد و هیچ خبری از آن منتشر نکردند.

وی تصریح کرد: موج گرایش به اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی در کشورهایی از جمله مصر‏، الجزایر، مغرب، تونس و سودان روند تصاعدی دارد و امروز آموزه های اهل بیت(ع) در سرتاسر دنیا منتشر شده است.

آیت الله کعبی ادامه داد: دولتمردان و حاکمان کشور مصر نیز از فراگیری شیعه هراس دارند، با ا ین حال بسیاری از مردم به مذهب تشیع گرایش پیدا کرده اند.

وی رییس جمهور برکنار شده تونس را فردی دیکتاتور توصیف و تاکید کرد: این شخص رسما با شعائر مذهبی برخورد می کرد، اما با این حال گرایش مردم این کشور به اهل بیت(ع) بسیار زیاد شد.

آیت الله کعبی افزود: یک رژیم سکولاریستی ضددین و مذهب در اثر اعتراضات اجتماعی مردم که ظاهرش بر سر مساله بیکاری و مطالباتی از این قبیل بود، زین العابدین بن علی به عربستان فرار کرد.

وی ادامه داد: آمریکا و فرانسه به وی راه ندادند و با حمایت این دو کشور بن علی به کشور عربستان سعودی فرار کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: کشورهای غربی با طراحی یک نقشه رسما انقلاب مردم تونس را تایید کردند و آمریکایی ها می‌خواهند نهضت مردمی کشورهای عربی بر ضد استکبار، استبداد و استعمار را به نام دموکراسی لیبرال غرب مصادره کنند چراکه تاریخ مصرف امثال زین العابدین بن علی ها به اتمام رسیده و گذشته است.

وی با بیان اینکه اینها می خواهند برای انقلاب اسلامی مدل سازی کنند، تاکید کرد: برخی از فتنه گران و افراد داخلی هم به به و چه چه زدند و آمریکا در تلاش است به مثابه یک آزمایشگاه برای اینها مدل سازی کند.

آیت الله کعبی تاکید کرد: آمریکا و غربی ها برای اینکه بتوانند از شبکه های اجتماعی و رسانه ای نیز در جهت اهداف خود استفاده کنند، از فیس بوک و تویتر نیز بهره گرفتند و فردی 24 ساله که تخصص او در هک کردن سایت های اینترنتی بود را به عنوان وزیر در این کشور انتخاب کردند.

این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: آمریکا به دنبال این هست که مطالبات مردمی را برای تحقق عدالت بر پایه اسلام کنترل کند و بگویند که مطالبات عدالت و خواسته های اجتماعی بر پایه دمکراسی لیبرال و غربی به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه موج اسلام گرایی در تونس و بسیاری از کشورها نفوذ پیدا کرده است، ادامه داد: اقامه نماز جمعه در تونس و بازگشت اسلام‌گراها نوید می‌دهد که دهه آینده، دهه شکل‌گیری نظامات متاثر از انقلاب اسلامی در کشورهای عربی است و دشمنان می‌خواهند این مدل را به تاخیر بیندازند.

آیت الله کعبی افزود: در حال حاضر مردم تونس می گویند باقیمانده دولت زین العابدین بن علی باید کنار بروند و این مساله نیز از ابعاد مختلف قابل تحلیل است. /924/پ202/ج


ارسال نظرات