۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۶۲۷۵

همایش مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مسؤولان هیئت های مذهبی و مداحان استان قم با سخنرانی آیت الله کعبی از اعضای جامعه مدرسین در شهر مقدس قم برگزار شد.
همایش مسؤولان هیئات مذهبی و مداحان استان قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مسؤولان هیئت های مذهبی و مداحان استان قم، عصر شنبه با سخنرانی آیت الله عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

آیت الله عباس کعبی در این همایش، از نقش هیات های مذهبی به نیکی یاد و تصریح کرد: یکی از نشانه های ریشه دار بودن مذهب در جمهوری اسلامی ایران وجود هیات های مذهبی است.

وی با بیان اینکه جامعه ایران پایبند به سنت های اصیل است، ابراز داشت: تا زمانی که هویت دینی جامعه بر مدار نهضت امام حسین(ع) استوار است، این نظام بیمه سیدالشهدا است و حرکت های روشنفکری غربی دوام نمی آورد.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیات های مذهبی برپایه اخلاص و ترویج معارف دین شکل گرفته اند، اظهار داشت: اگر غربی ها به شبکه های اجتماعی و تکنولوژی خود می بالند و می نازند، ما به این روش سنتی و دیرپای خود و مداحان می نازیم که در عمق و جان مردم نفوذ دارد.

آیت الله کعبی در ادامه رعایت شؤون شعائر حسینی و مذهبی در هیئات، ارتباط با روحانیت، حفظ شیوه های سنتی در مداحی، توجه به اصالت منبر در مراسم عزای اهل بیت و توجه ویژه به مساله امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مهم ترین اموری برشمرد که مسؤولان هیات های مذهبی باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، نیز در این همایش نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در هیئات های مذهبی را مهم برشمرد و گفت: در این راستا شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به صورت منطقه ای در هیئت های مذهبی تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای جهان و ایجاد کانون های پرهیجان شیعی از جمله حزب الله لبنان، تصریح کرد: امروز شرایط به نفع مکتب اسلام و اهل بیت در حال تغییر است و باید با برنامه ریزی مناسب از این وضعیت بهره گرفت.

گفتنی است این همایش که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، روز یکشنبه نیز ادامه خواهد یافت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات