۰۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۶۴۳۰
مدیرکل اوقاف خوزستان خبر داد؛

بازسازی و بهسازی 247 باب مسجد در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، از بازسازی و بهسازی 247 باب مسجد در استان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني فرد، امام جمعه شيبان اهواز، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان اوقاف

حجت‌الاسلام سید عبدالرضا حسینی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اختصاص 20 میلیارد ریال برای توسعه و ساخت مساجد استان در سال‌ جاری خبر داد.

وی با اشاره به سیستم توزیع بودجه مساجد گفت: در سال ‌جاری بیست میلیارد ریال به منظور توسعه و ساخت مساجد خوزستان از سوی سازمان اوقاف اختصاص یافته که به زودی توزیع می‌شود؛ همچنین 28 مسجد احداثی در نقاط محروم استان در نظر گرفته شده که با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 500 میلیون ریال اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، افزود: 247 باب مسجد، بازسازی و بهسازی می‌شوند و احداث چهار باب مسجد بین شهری نیز با اعتباری بالغ بر420 میلیون ریال پیش‌بینی شده است؛ این اعتبارات ویژه مساجد روستایی و شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و البته اعتبارات استانی نیز پس از تخصیص بودجه توزیع می‌شود.

وی از مراسم کلنگ‌زنی موقوفه باوی واقع در روستای شهید وهاب در کیلومتر 10 جاده اهواز ـ ماهشهر خبر داد و اظهار داشت: زمین این موقوفه توسط یکی از نیکوکاران محلی به منظور ساخت یک باب مدرسه، یک باب مسجد و یک باب خانه عالم وقف شده است.

مدیرکل اوقاف خوزستان، در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: ساخت مسجد، خیرات و برکات فراوانی دارد و هنگامی که مسجدی در منطقه‌ای ساخته شود، خوبی‌ها و خیرات مادی و معنوی بسیاری برای اهالی آن محل به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه موقت شیبان، خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال برای ساخت این مسجد تخصیص یافته است که به زودی شاهد آغاز عملیات ساخت آن خواهیم بود؛ مدرسه‌ای نیز به طور متمرکز ویژه این روستا و چند روستای اطراف در نظر گرفته شده که با کمک مردم و نیکوکاران ساخته می‌شود؛ روستای شهید وهاب از جمله مناطقی است که با وجود جمعیت کم (حدود350 نفر) نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و گواه این مسئله، تقدیم پنج شهید به انقلاب است.

حجت الاسلام حسینی فرد با اشاره به محرومیت منطقه، یادآور شد: هرچند که گام‌هایی برای محرومیت‌زدایی از این روستا انجام شده اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد، که امید است با عنایت مسئولان مشکلات هرچه زودتر برطرف شود. /945/پ202/ص
ارسال نظرات