۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۹۶۵۴۳
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

نخستین نرم‌افزار گفتمان‌های دینی در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش وقف و روحانیت در مرند و رونمایی از نخستین نرم‌افزار گفتمان‌های دینی در تبریز از مهترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: پیوست فرهنگی در کشور ما نسبت به کشور های توسعه یافته خیلی دیر شروع شده و باید برنامه های عقب افتاده ناشی از این جبران شود.

حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد، در جلسه بررسی فعالیت های فرهنگی در استان آذربایجان شرقی افزود: پیوست فرهنگی کلید احیای تمدن اسلامی بوده و مقام معظم رهبری به اهمیت پیوست فرهنگی در طرحهای اجرایی تاکید نموده است. 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی قدم های خوبی در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری در مورد پیوست فرهنگی برداشته است، گفت: این طرح از دو جهت مورد تاکید واقع شده یکی دستور و تاکید مقام معظم رهبری و دیگری تبدیل پیوست فرهنگی به قانون است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بحث پیوست فرهنگی را یکی از برنامه های جهت دار و اولویت دار قرار داده و اقدامات خوبی برای معرفی و ترویج آن در استان انجام داده است.

حجت الاسلام حمید عظیمی افزود: بحث پیوست فرهنگی آینده نظام و جامعه را هدایت خواهد کرده و باید برای نشر و معرفی آن از هر فرصتی استفاده می کنیم.

*
همایش " وقف و روحانیت " در شهرستان مرند برگزار شد

حجت الاسلام نوبری، مدیر کل اداره کل اوقاف وامور خیریه آذبایجانشرقی، در این همایش با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 141 موقوفه در مرند وجود دارد، اظهار داشت: در سالجاری شاهد افزایش 48 درصدی عواید و موقوفات هستیم.

وی افزود: مسئله وقف، راه های گسترش، جهت‌گیری، حفظ، نگهداری و مدیریت وقف از موضوعاتی است که در قالب‌ واژگان و عبارات مختلف در قرآن مورد توجه قرار گرفته و دلالت بر اهمیت توسعه و فرهنگ‌سازی وقف دارد.

حجت الاسلام نوبری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روحانیان نقش زیادی در آشنایی مردم با باورهای دینی، ولایت پذیری و امامت دارند، بر همین اساس همواره بر تعامل و نقش روحانیت در جامعه تأکید شده است.

وی تصریح کرد: جایگاه وقف از نظر قرآن کریم به عنوان یکی از ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی مسلمانان، نیازمند تعمق و توجه جدی به ابعاد این مقوله در آیات و سور مختلف قرآن است چرا که موضوع وقف علاوه بر اسلام در همه ادیان و مذاهب دیده می‌شود و مبین این مطلب است که افراد با وقف اموال خود به نفع مستمندان و یا مراکز علمی و دینی در اندیشه جاودانی و ماندگاری خود بودند.

*
گردهمایی مربیان و روحانیان دوره فرق و نحله های انحرافی مرند برگزار شد

حجت الاسلام حسینی خورنژاد مسئول اداره تبلیغات اسلامی مرند گفت: با توجه به هجمه دشمن در زمینه های مختلف متولیان فرهنگی باید با کسب آگاهی و شناخت مسائل و جریانات سیاسی و مذهبی بتوانند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان باشند.

وی افزود: همبستگی در مقابل عقاید و اهداف فرق و نحله های انحرافی که امروزه در جامعه با فریب دادن قشر جوان و دور نگهداشتن آنان از اصل اسلام ناب محمدی (ص) در راستای اهداف دشمنان اسلام و مسلمین جهان فعالیت می کنند از ملزومات است.

*
نخستین نرم‌افزار گفتمان‌های دینی در تبریز رونمایی شد

نرم‌افزار گفتمان‌های دینی و بانک اطلاعاتی، چهارم بهمن‌ماه با حضور معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در تبریز رونمایی شد.

در این نرم‌افزار، محتوای برنامه‌ها، تعداد گفتمان‌ها و شرکت‌کنندگان به تفکیک جنسیت و اطلاعات شخصی کاربران آورده شده‌است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از این نرم‌افزار، گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی یک روش تأثیرگذار در مخاطب و گوینده است و در سطح ملی یک ارزش محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های گفتمان‌های دینی، افزود: یکی از نوآوری‌های گفتمان‌های دینی هم رأیی و هم فکری اساتید با مخاطبان است و ازاین نظر، گفتمان‌های دینی دارای ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای هستند.

وی افزود: در طول سال‌جاری بیش از شش هزار سئوال در گفتمان‌های دینی در سراسر کشور مطرح شده بود که به همه آن‌ها تا پایان بهمن‌ماه به صورت کارشناسی و علمی جواب داده می‌شود و در قالب 12 کتاب چاپ و توزیع خواهد شد./935/پ202/ص
ارسال نظرات