۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۶۶۲۱

روایتی از نحوه طلبه شدن یک اندونزیایی

خبرگزاری رسا ـ یکی از دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه، انقلاب اسلامی ایران را عامل طلبه شدن خود دانست و نقش نظام اسلامی را در بیداری ملت های جهان بی بدیل توصیف کرد.
طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن تونو از دانش آموختگان جامعه المصطفی اهل کشور اندونزی، روز پنج شنبه در همایش نقش انقلاب در بیداری ملت ها که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، طلبه شدن خود را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران باعث شد که من طلبه شوم.

وی انقلاب اسلامی را باعث ایجاد تحولات اساسی و بنیادین در عرصه های مختلف بین المللی ارزیابی کرد و ابراز داشت: تحولاتی که انقلاب با خود به همراه داشت، منحصر در کشور ایران نیست و این تحولات بسیار زیاد و در سطح بین المللی فرا گیر است.

این طلبه اهل کشور اندونزی گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله اندونزی، لبنان، فلسطین و سایر کشورها تحولات بسیار خوبی ایجاد شده است و این روزها نیز در کشورهای تونس، مصر و الجزایر نیز وضعیت تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام تونو با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه انفجار نور بود، تصریح کرد: تاثیرات انقلاب اسلامی در کشور اندونزی نیز بسیار چشمگیر و زیاد بوده است به گونه ای که در این کشور افراد فراوانی به مذهب تشیع گرویده اند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب ایران، اسلام و آموزه های دینی تنها در امور فردی، نماز و روزه و عبادات خلاصه می شد، اما انقلاب اسلامی این آموزه ها را به متن زندگی و سیاست وارد کرد.

این دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) جایگاه و موقعیت شهر قم را بسیار برجسته توصیف کرد و با توفیق خواندن حضور و تحصیل خود در این شهر مذهبی و علمی، اظهار داشت: در آموزه های روایی و دینی آمده است که در آخرالزمان صدای اسلام از شهر قم به گوش جهانیان می رسد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات