۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۹۶۷۰۹
خطیب جمعه نجف:

ملت های عربی به هوشیاری کامل رسیده اند

خبرگزاری رسا - خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی در کشورهای عربی تاکید کرد که ملت های عربی به هوشیاری کامل رسیده اند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی در مصر گفت: آنچه هم اکنون در برخی کشورهای عربی رخ می دهد حاصل هوشیاری ملت های عربی و اسلامی است و نشان می دهد که این ملت ها به هوشیاری کامل رسیده اند، زیرا خواسته های این ملت ها برای همه آشکار شده و جهانیان می دانند که مردم در پی تغییر هستند و شاهد گسترش جنبش حسینی از کربلا به سراسر جهان هستیم.

وی افزود: انقلاب ملت تونس به بقیه ملت های عربی نیز سرایت کرده است به گونه ای که هم اکنون شاهد گسترش اعتراضات و نارآرامی ها در مصر هسیتم و اوضاع در کشورهای مصر، لیبی، الجزایر و مراکش نیز ملتهب است و خواسته همه این ملت ها تغییر نظام سیاسی است.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: این اعتراضات در حقیقت انتفاضه ملت علیه حکومت است و این در حالی است که حکومت های عربی به دلیل بروز ناآرامی در سال گذشته به شدت علیه دولت جمهوری اسلامی ایران موضع گرفته بودند ولی هم اکنون اوضاع دقیقا برعکس شده و مردم در پی کنار زدن آنان از قدرت هستند.

خطیب جمعه نجف از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در کربلا ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: مساله امام حسین(ع) مساله ای اللهی است و ظالمان در طول تاریخ تلاش فراوانی برای ممانعت از برگزاری مراسم های عزا و زیارت این امام همام کردند و زائران اباعبدالله(ع) توسط نظام بعث با شدیدترین مجازات مواجه می شدند لیکن از این امر دست برنداشتند و مایه افتخار جهانیان شدند.

وی تاکید کرد: حضور بیش از 13 میلیون تن در مراسم اربعین حسینی قابل تقدیر و افتخار است و بنده از همه کسانی که در برگزاری باشکوه این مراسم نقش داشتند تشکر می نمایم./980/گ
ارسال نظرات