۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۹۶۷۳۶
نماینده آیت الله سیستانی:

ملت عراق مایه افتخار و عزت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا با اشاره به حضور میلیونی ملت عراق در مراسم اربعین حسینی علیرغم تهدیدات تروریستی تاکید کرد که این ملت مایه عزت و افتخار است.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی طی خطبه های نماز جمعه هفته گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی ابراز خرسندی کرد و گفت: از همه کسانی که در برگزاری باشکوه این مراسم و تقدیم خدمات و حفظ امنیت زائران نقش داشته اند تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم سالهای آینده شاهد رخ دادن انفجارهای تروریستی که امسال نیز در چندین مرتبه انجام گرفت نباشیم.

وی با اشاره به عظمت مراسم اربعین در عراق افزود: اربعین حسینی از یک مراسم عادی بسیار فراتر است به گونه ای که باید برای آن برنامه ریزی کرد و پارلمان و دولت محلی باید تمام تلاش خود را برای رفع نواقص این مراسم انجام دهد.

سید احمد صافی از تفاوت میان خدمت گزاران به زائران و برخی مسوولان یاد کرد و اظهار داشت: در حالی که مسوولان هیئت ها نسبت به باقی مانده اموال و حتی مواد غذایی تردید داشته و از استعمال شخصی آن به شدت پرهیز می کنند برخی از مسوولان سیاسی به راحتی حقوق محافظان خود را غصب می کنند.

نماینده آیت الله سیستانی ملت عراق را فداکار خواند و تصریح کرد: ملت عراق در برابر تهدیدات تروریست ها نه تنها صحنه را خالی نگذاشتند بلکه با عزم و اراده ای جدی تر با پای پیاده به سمت کربلا روانه شدند و راه و روش جاودانه امام حسین(ع) را ادامه دادند و این ملت مایه افتخار و عزت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود خدمات در عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: شهروندان عراقی در زمینه خدمات به شدت احساس کمبود می کنند و از مسوولان می خواهیم تا در سال جدید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند و به فکر قشر محروم و فقیر جامعه باشند./980/گ
ارسال نظرات