۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۹۷۰۱۷
آیت الله مدرسی:

دوران دیکتاتوری پایان یافته است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای کربلا با اشاره به اینکه دوران دیکتاتوری پایان یافته است از مقامات مصر خواست تا از قدرت کناره گیری کنند.
آيت الله محمدتقي مدرسي مرجع تقليد كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شهر مقدس کربلا طی بیانیه ای، مقامات مصر را به کناره گیری از قدرت دعوت کرد و از امت اسلامی خواست تا از امنیت و وحدت مصر حمایت نماید.

در این بیانیه آمده است: همه ملت ها و مسوولان جهان وظیفه حمایت از امنیت، وحدت، ارزش ها و کرامت ملت و کشور مصر و سایر کشورهای عربی و اسلامی را به عهده دارند.

وی ملت مصر را به پرهیز از خشونت دعوت کرد و افزود: شهروندان مصری باید از خشونت به شدت پرهیز نمایند و از تخریب اموال عمومی و سازمانهای دولتی و خصوصی خودداری نمایند. و مسوولان این کشور نیز وظیفه دارند تا به خواسته های مردم اهتمام ورزیده و برای تحقق این خواسته ها تسریع کنند.
آیت الله مدرسی دوران دیکتاتوری را پایان یافته خواند و تصریح کرد: دوران قلع و قمع و دیکتاتوری متکی به ظلم و فساد پایان یافته است و مقامات مصری باید در راه ملت و وطن از پست و مقام خود کناره گیری کنند و در برابر خواسته مردم ایستادگی ننمایند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: هر روز تاخیر در کناره گیری از قدرت سبب وخیم تر شدن اوضاع و ایجاد گسیختگی در کشور می شود و برگزاری انتخابات پاک و سالم بهترین راه برای پایان دادن به وضع موجود است، زیرا انتخابات پاک و شفاف، آزادی ها را منتشر می کند و کرامت مردم حفظ می شود..

وی مسوولان سایر کشورهای جهان را به عبرت گرفتن از انتفاضه ملت مصر دعوت کرد و اظهار داشت: مسوولان همه کشورهای جهان باید از آنچه هم اکنون در کشورهای عربی در حال جریان است درس عبرت بگیرند و از فرصت برای گسترش آزادی های عمومی و بازگشت حقوق و وحدت و امنیت به مردم تلاش کنند.

آیت الله مدرسی در پایان بیانیه خاطرنشان ساخت: دوران ظلم و طاغوت رفتنی است و نمادهای دیکتاتوری نیز همراه آن خواهد رفت و خداوند سرنوشت بدی را برای آنان مقرر نموده است. /980/گ
ارسال نظرات