۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۹۷۰۳۸
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

واقفان می توانند در عرصه مشارکت و همیاری های اجتماعی تأثیرگذار باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت‌: واقفان می‌توانند با توجه به نیازهای جامعه به رفع مشکلات مردم توجه و با وقف اموال خود در این بخش‌ها در تحقق عدالت اجتماعی در جامعه مشارکت کنند.
وقف
حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد اظهار داشت: فرهنگ وقف باید بیش از گذشته گسترش یابد و در این راه باید همگان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: وقف مکان‌های مختلف، برای وقف کننده باقیات صالحات بوده و باید کسانی که تمکن مالی دارند در این راه تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام مهدوی پور بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: شرکت در امور خیر و وقف اموال برای مسلمانان سفارش شده و باید همه در این راستا گام برداریم و از منافع وقف و موقوفات براساس نیات واقف همه مردم و آحاد جامعه بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: وقف از پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین حکم الهی و اسلامی است و اسلام که دینی جاودانه است نیاز به یک سرمایه و پشتوانه جاودانه‌ای مثل وقف دارد که هیچ گاه زائل نمی‌شود و نابودشدنی نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی‌ خاطر‌نشان کرد: براساس روایات، وقف قابل بخشش، فروش و ارث‌بردن نیست و همیشه به حال وقفیت باقی است.

وی بر ضرورت توجه به نیازهای جامعه برای وقف اموال تأکید کرد و افزود: وقف یکی از موارد مهم برای رفع شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت اجتماعی است.

حجت الاسلام مهدوی‌پور‌ گفت: خیران می‌توانند با توجه به نیازهای جامعه به رفع مشکلات مردم توجه و با وقف اموال خود در این بخش‌ها در تحقق عدالت اجتماعی در جامعه مشارکت کنند.

وی یکی از اهداف اصلی اوقاف را صرف موارد وقف شده در راستای نیات واقفان دانست و بر دقت نظر برای گسترش و احیای این سنت حسنه و خداپسندانه تأکید کرد./966/پ203/س
ارسال نظرات