۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۹۷۰۸۱

بنیاد «آیت فضل» در تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی« آیت فضل» در بیت آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل(ره) در تبریز راه‌اندازی خواهد شد.
آيت الله بني فضل
حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بنا بر مصوبه شورای شهر تبریز در سال گذشته، قرار است یکی از خیابان های اصلی در تبریز به نام آن عالم مجاهد نامگذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر این مصوبه، بیت مرحوم آیت الله بنی فضل از سوی شهرداری تبریز تملک شده و در اختیار پژوهشگران، علما و شاگردان آن مرحوم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام بنی فضل از راه اندازی بنیاد علمی، فرهنگی و پژوهشی آیت فضل در بیت مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل در تبریز خبر داد و گفت: فعالیت این بنیاد از اسفند سال جاری به صورت رسمی در بیت آن مرحوم واقع در راسته کوچه تبریز آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که بنیاد آیت فضل به همت شاگردان آیت الله بنی فضل در قم و تبریز راه اندازی می شود، ادامه داد: نشر آثار مرحوم آیت الله بنی فضل و دیگر علمای بزرگ آذربایجان، جذب نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تاسیس مدارس و آموزشگاه های علمی و پژوهشی در راستای گسترش و بسط معارف اسلامی و تربیت نیروهای نخبه برای حوزه های علمیه از جمله مهم ترین اهداف این بنیاد خواهد بود.

فرزند آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل ادامه داد: آثار مکتوب و لوازم شخصی مرحوم آیت الله بنی فضل نیز در اتاق پذیرایی و مطالعه آن عالم بزرگوار به نمایش عموم گذاشته خواهد شد./935/ت302/س
ارسال نظرات