۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۹۷۱۹۶
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی؛

بیش از 30 نمایشگاه کتاب در آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سی نمایشگاه کتاب در آذربایجان شرقی و اعزام 80 مبلغ به مناطق مختلف مراغه از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت برگزاری باشکوه آیین های دهه فجر و انتقال فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی به نسل های آتی تاکید کرد و گفت: با توجه به صبغه فرهنگی این نظام ارزشمند بیش از 300 برنامه فرهنگی و هنری امسال در طول ایام دهه فجر در سطح استان برگزار می شود.

داننده گفت: برنامه های کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر آذربایجان شرقی امسال نسبت به سالهای گذشته هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی حدود دو برابر افزایش یافته است.

وی از برگزاری بیش از سی نمایشگاه کتاب و بیش از بیست نمایشگاه عکس درخصوص انقلاب در استان خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره استانی عکس و فیلم کوتاه 'همراه انقلاب'، تجلیل از همایشگران و عاشوراپژوهان، همایش ادبی شعر فجر و نخستین جشنواره سراسری تیتر فجر را از اهم برنامه های این اداره کل در ایام دهه فجر است.

داننده برگزاری آیین انتخاب رسانه برتر فرهنگ و هنر،‌ مسابقه کاریکاتور با موضوع براندازی طاغوت و نمایشگاه پوستر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری استان، برگزاری همایش امام خمینی (ره) و ضرورت بصیرت در تداوم مبانی انقلاب اسلامی توسط جهاد دانشگاهی استان، برگزاری همایش خاطره انقلاب توسط سازمان تبلیغات اسلامی و نمایشگاه گزیده ای از اسناد و عکسهای انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی توسط سازمان اسناد ملی شمالغرب کشور را از دیگر برنامه های اجرایی این دهه برشمرد.

انقلاب اسلامی فقه شیعه را به جهان معرفی کرد


حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در جلسه شورای اداری شهرستان، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، کاخ فراعنه مصر به لرزه در افتاده و بسیاری از حرکت‌های انقلابی در جهان مرهون انقلاب اسلامی ایران است.

وی، با بیان اینکه حکومت اسلامی ایران با هدایت امام (ره) شرق و غرب را متحیر کرد، افزود: ‌استکبارگران از کوچک‌ترین نفوذ برای ضربه‌زدن به انقلاب استفاده می‌کنند که نمونه بارز آن فتنه سال 88 است.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به جریان فتنه 88 در کشور و اعلام تغییر قانون اساسی توسط فتنه‌گران، افزود: یکی از افتخارات بزرگ ایرانی اسلامی و شیعه این است که قانون اساسی کشور ما با آیات و روایات تطبیق دارد.

وی با بیان اینکه جریان فتنه تنها یک موج سیاسی نیست بلکه دیگر ابعاد جامعه را در بر می‌گیرد که شناخت آن را بسیار سخت کرده است، گفت: نظام در 32 سال گذشته به ویژه در دولت عدالت محور، خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارایه کرده که باید به بهترین نحو برای مردم تبیین شود.

اعزام هشتاد مبلغ همزمان با دهه فجر در مراغه

رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه گفت: 80 مبلغ در این شهرستان فلسفه دهه فجر و نهضت امام خمینی (ره) را در مناطق روستایی به مردم تبیین می کنند.

حجت الاسلام علی امیری افزود: دهه فجر سر آغاز رهایی ملت ایران از ظلم طاغوتیان بوده و این تعداد طلبه به منظور آشنایی بیشتر مردم از مسایل روز انقلاب در ارتباط با نهضت امام راحل به مناطق روستایی اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون 20 نفر از طلاب حوزه علمیه قم و 55 نفر نیز از طلاب بومی این شهرستان برای حضور در این دهه در مساجد مراغه اعلام آمادگی کرده که تا پایان امروز به به مناطق مورد نیاز اعزام می شوند.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با تقارن دهه فجر با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، طلاب در جلسات خود سیاست های حکومتی این بزرگوران را نیز برای مردم تشریح کردند.

همایش عکس حضور در آذربایجان شرقی برگزار می شود

سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش عکس حضور با شرکت عکاسان حرفه ای به منظور ثبت تصویری راهپیمایی مردمی 22 بهمن در این استان خبر داد.

شهرام خدایی با بیان جایگاه والای انقلاب اسلامی در تاریخ ایران، 22 بهمن را نقطه عطف آزادیخواهی مردم ایران نامید و تلاش برای زنده نگهداشتن این روز را وظیفه هر مسلمان آزاده دانست.

وی با اشاره به هنر عکاسی و نقش آن در ثبت رویدادهای مهم تاریخی علاقه وافر عکاسان استان برای شرکت گسترده در مناسبت های روز انقلاب اسلامی را ستود و با اشاره به اینکه هرساله در راهپیمایی 22 بهمن با حضور پرشور مردم انقلابی لحظه های شورآفرینی خلق می شود؛ از عکاسان خواست تا با تجمیع این حضور مردمی و هنر خود تابلوهای زیبای وفاداری یک ملت را بر جریده عالم ثبت کنند.

خدایی گفت: نمایشگاه های مختلفی از آثار منتخب عکاسان همزمان با روز 29 بهمن ، سالروز قیام تاریخی مردم تیربز درگالری های شهر تبریز و یا به صورت مجازی گشایش خواهد یافت./935/د101/س
ارسال نظرات