۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۹۷۲۸۵
نماینده آیت الله سیستانی:

حکام کشورهای عربی در فساد غرق شده اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا فاصله طبقاتی شدید و فساد مالی و اداری حکام را عامل طغیان ملت های منطقه توصیف کرد.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا طی خطبه های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به طغیان ملت در برابر حکام عربی گفت: اختلافات طبقاتی بسیار زیاد در کشورهای عربی به گونه ای است که برخی از خانواده ها در ناز و نعمت قرار دارند و خانواده های دیگر به شدت از فقر و بیکاری رنج می بند به گونه ای که توان درمان بیماری فرزندان خود را ندارند.

وی افزود: حکام این کشورهای عربی در فساد مالی غرق شده اند و مردم دیگر توان اینکه در برابر غارت اموال و ثروت ها سکوت کنند را ندارند و از اینکه این ثروت به جای اینکه برای اصلاح وضعیت معیشیتی و اقتصادی ملت صرف شود توسط حکام غارت می شود به شدت خشمگین هستند.

حجت الاسلام کربلایی تسلط یک نفر یا یک حزب بر کشور را دیکتاتوری خواند و تصریح کرد: بسیاری از کشورهای عربی توسط یک حاکم یا یک حزب اداره شده و بر ثروت های جامعه مسلط شده اند و شهروندان خود را در فقر و محرومیت شدید قرار داده اند و این امر سبب خشم و طغیان مردم شده است.

نماینده آیت الله سیستانی حکام منطقه را به عبرت گرفتن از اتفاقات کنونی دعوت کرد و اظهار داشت: حکام منطقه باید از خشم ملت ها درس بگیرند و بدانند که نظامی که بر اساس فاصله طبقاتی و فساد مالی و اداری تاسیس شود امنیت نخواهد داشت و این مساله درباره نظام های دموکراسی که نیز صدق می کند و اگر مسوولان این جوامع، آزادی بیان را از مردم بگیرند و ثروت های ملی را غارت کنند در برابر خشم مردم قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها شاهد فقر مسوولان و مردم هستیم و این یک امر عادی است، لیکن در جوامعی که مسوولان در ناز و نعمت بسر می برند و مردم با فقر دست و پنجه نرم می کنند نباید انتظار سکوت ملت را داشت و از آنان خواست تا در برابر وضعیت موجود سکوت اختیار نمایند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی از افزایش ترورهای سازمان یافته در عراق ابراز نگرانی کرد و گفت: افزایش ترور مسوولان بوسیله سلاح های حاوی صدا خفه کن سبب نگرانی و هراس همه شده است و عملکرد مسوولان را تحت تاثیر قرار می دهد و امیدوارم دستگاه های امنیتی هر چه سریعتر نسبت به حل این موضوع اقدام کنند و از کسانی که با جنایتکاران در این امر همکاری کرده اند به شدت برخورد نمایند./980/گ
ارسال نظرات