۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۹۷۲۸۶
خطیب جمعه ناصریه عراق:

به زودی شاهد انقلاب های مردمی در سایر کشورهای منطقه خواهیم بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ناصریه عراق با تاکید بر اینکه جوامع عربی در حال بازگشت به کرامت و انسانیت هستند از بروز انقلاب های مردمی در سایر کشورهای منطقه ابراز امیدواری کرد.
ناصري
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری خطیب جمعه ناصریه عراق طی خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس کبیر برگزار شد با اشاره به انقلاب ملت مصر گفت: جوامع عربی در حال بازگشت به کرامت و انسانیتی است که خداوند متعال آن را خلق کرده است و به زودی بر همه طاغوت گرانی که با ملت خود همانند حیوان رفتار می کنند پیروز خواهند شد و دیکتاتوری را ریشه کن می نمایند.

وی افزود: مردم مصر و تونس بر علیه نظامی که کرامت و عزت آنان را سلب کرده بود برآشفته و قیام نمودند و به امید خدا در سایر کشورها نیز شاهد این انقلاب های مردمی در منطقه خواهیم بود.

حجت الاسلام ناصری تصریح کرد: تاریخ درس عبرت بزرگی برای دیکتاتورها بوده است و هم اکنون نیز شاهد آن هستیم که چگونه دیکتاتوری که تنها حرف وی در جامعه اعتبار داشت هم اکنون همه چیز را از دست داده است به گونه ای که بیش از یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار نیروی نظامی در مصر در برابر قدرت مردم ناتوان ماندند.

خطیب جمعه ناصریه از فداکاری های پیامبر اکرم(ص) یاد کرد و اظهار داشت: سرنوشت سیاه و تاریک دیکتاتور ها، دلیل بزرگی بر عظمت پیامبر اکرم(ص) است، زیرا دیکتاتورها که تنها در صدد این هستند که حرف خود را به کرسی بنشانند در برابر مردم ناتوانند و آینده ای ذلیلانه در انتظار آنان است، لیکن پیامبر اسلام(ص) به تنهایی توانست رسالت عظیم الهی را به منزلگاه برساند و جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی مردم را به زندگی بر اساس سیره رسول اکرم دعوت کرد و بیان داشت: ملت عراق که حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار داده اند در طول تاریخ فداکاری های فراوانی انجام دادند و به شدت در برابر دیکتاتوری صدام مقاومت کرده و شهدای فراوانی را تقدیم اسلام نمودند و مردم موظف هستند تا از میراث شهدا به خوبی محافظت کنند و در تمامی لحظات زندگی از راه اولیای الهی دور نشوند.

شیخ محمد مهدی ناصری از عدم تصویب قوانین مهم کشور در پارلمان به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: بیش از 13 هزار قانون از زمان دیکتاتوری بعث همچنان در کشور اجرا می شود و مشکلات فراوانی را برای مردم بوجود آورده است ولی نمایندگان به دلیل مصالح حزبی از بررسی این قانون ها خودداری می کنند و قوانین مهم را که به شدت به مصالح کشور و ملت مرتبط است را تصویب نمی کنند./980/گ
ارسال نظرات