۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۹۷۴۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین غرویان:

مزدوری آمریکا دردی از حاکمان عرب دوا نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، با تحلیل جریانات و رخدادهای اخیر در منطقه، تحولات دو کشور مصر و تونس را نشانه صدور تفکر انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان 2/ حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان از اساتید حوزه علمیه قم و عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: ما تحولاتی که در منطقه در حال رخ دادن است را به فال نیک می گیریم و به نتایج آن کاملا امیدوار هستیم.

وی بیان داشت: در جهان عرب دو کشور مصر و عربستان از مهم ترین ها کشورها هستند، کشور مصر با توجه به قدمت و سابقه آن از اهمیت ویژه ای برخودار است و رخدادها و تحولات اخیر در این کشور بسیار حساس است و ما باید با دقت و حساسیت این مساله را تعقیب و دنبال کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان ابراز داشت: امیدواریم در این کشور یک حکومت اسلامی روی کار بیاید تا به درد مردم برسد و به مشکلات آنان توجه کند.

وی با بیان اینکه مردم مصر انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود را می دادند، تاکید کرد: این مساله مهم نشان دهنده تاثیرگذاری تفکر انقلاب اسلامی و صدور و نفوذ آن در کشورهای مختلف است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: آمریکا و استکبار جهانی سعی می کنند از نفوذ فرهنگ انقلاب اسلامی در مصر و سایر کشورها جلوگیری کنند، اما خوشبختانه با این گونه اقدامات نمی توانند جلوی جریان بیداری و خیزش امت اسلام را بگیرند.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر کناره گیری حسنی مبارک از قدرت در مصر، بیان داشت: آمریکا تلاش می کند فردی مثل او را روی کار بیاورد، از این رو ملت مصر باید هوشیار باشند و فریب توطئه های استکبار را نخورند.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان گفت: سقوط اینها نشانه نفوذ تفکر اسلامی است، امیدواریم کشورهای تونس، اردن مصر و عربستان هم به این خود آگاهی برسند که باید روی پای خود بایستند.

وی بیان داشت: حاکمان کشورهای عربی باید مزدوری آمریکا را کنار بگذارند و بدانند که آمریکا نمی تواند دردی از مشکلات آنها را مرتفع و دوا کند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات