۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۹۷۵۷۱

پایگاه جامع اینترنتی شهید مطهری در یک نگاه

خبرگزاری رسا ـ پایگاه جامع استاد شهید مرتضی مطهری دربردارنده مطالبی همچون مقالات، کتابخانه، پایان نامه، مراکز اسلامی، شخصیت ها، نگارخانه و دانشنامه مطهری یکی از پایگاه های فعال در عرصه مجازی است که با هدف ترویج فرهنگ ناب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) راه اندازی شده است.
پايگاه جامع اينترنتي استاد شهيد مرتضي مطهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه جامع استاد شهید مرتضی مطهری، یکی از پایگاه های فعال در عرصه مجازی است که با هدف ترویج فرهنگ ناب اسلامی و معارف اهل بیت(ع) راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش، مقالات، کتابخانه، پایان نامه، مراکز اسلامی، شخصیت ها، نگارخانه،‌ دانشنامه مطهری، فروشگاه وانجمن بخش های اصلی این پایگاه اینترنتی را تشکیل می دهد.

دانشنامه شهید مهطری دربردارنده ریز موضوعاتی در موضوعات مختلف همچون قرآن، عقاید، پیامبر و اهل بیت (ع)، فرهنگ و تمدن، علوم‌ اسلامی، اسلام ‌و ادیان، زن ‌در اسلام، انقلاب‌ اسلامی، ولایت ‌و رهبری، احکام و عبادات، مذاهب و فرق اسلامى و حوزه علمیه است.

همچنین در بخش پرسش و پاسخ پایگاه اینترنتی استاد شهید مرتضی مطهری به پرسش هایی در موضوعات مختلف همچون قرآن، عقاید، پیامبر و اهل بیت(ع) و زن‌دراسلام پاسخ داده شده است؛ اجبار یا اختیار، فلسفه خلقت و تفاوت اخلاق با رفتار بخشی از پرسش هایی است که در این بخش به آن پاسخ داده شده است.

اسلام و نظریه داروین، اطلاعاتی در باره اسفار اربعه،سیره عملی استاد شهید مطهری،نظر شهید مطهری(ره) در باره نقش ولی فقیه و معرفی برنامه مطالعاتی در آثار شهید مطهری از پر بیننده ترین پرسش ها و پاسخ های مطرح شده در این پایگاه است.

همچنین، قشربندی‌ اجتماعی‌ازدیدگاه‌ شهید مطهری، نقدی بر کتاب «اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر» اثر ژان پل سارتر از دیدگاه استاد مطهری، مقایسه فلسفه تربیتی حضرت امام خمینی (ره) و استاد مطهری و بررسی ان‍دی‍ش‍ه‌ه‍ای‌ ف‍ل‍س‍ف‍ی‌ اس‍ت‍اد م‍طه‍ری،‌ بخشی از عناوین جدید ترین پایان نامه های این پایگاه است.

شایان ذکر است، در بخش مقالات بیش از ششصد مقاله و در بخش پایان نامه بیش از شصت چکیده پایان نامه درباره افکار شهید مطهری ارائه شده است.

همچنین،‌ بخش کتابخانه پایگاه جامع استاد شهید مطهری دربردارنده همه کتاب های شهید مطهری است که تا کنون چاپ شده است و به صورت«Html» در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

در بخش انجمن که یکی دیگر از بخش های فعال این پایگاه است،‌ کاربران موضوعات مختلفی را به بحث گذاشته، کتب شهید مطهری(ره) را بازخوانی و پرسش ها و دغدغه های فکری خود را مطرح و یا در پاسخ گویی به دیگر کاربران شرکت می کنند.

در بخشی با عنوان فراخوان اینترنتی می خوانیم:« به منظور جمع آوری و ساماندهی اطلاعات در مورد کلیه فعالیتهای انجام یافته توسط اشخاص و یا گروه ها در موضوع شهید مطهری، از تمام کاربران عزیز، اشخاص و گروه ها دعوت می شود که با گزارش فعالیت انجام شده توسط خود و یا افراد دیگر، در ایجاد بانک جامع اطلاعات شهید مطهری و معرفی فعالیت های فرهنگی انجام شده، با ما همراه باشند».

در بخش دیگری با عنوان سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری، کاربران سایت به
پایگاه اینترنتی نسیم مطهر رهنمون می شوند.

شایان ذکر است،‌ پایگاه اینترنتی نسیم مطهر یکی از پایگاه‌های فعال در فضای مجازی است که به ارائه سیر مطالعاتی آثار استاد شهید مرتضی مطهری(ره) به صورت اینترنتی می‌پردازد و در طول فعالیت خود تاکنون بیش از 9000 کاربر جذب کرده است.

گفتنی است،‌ علاقه مندان به استفاده از پایگاه جامع اینترنتی استاد شهید مرتضی مطهری می توانند به نشانی
http://mortezamotahari.com مراجعه کنند./919/ت302/ع

ارسال نظرات