۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۹۷۶۶۹
معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:

زمینه رشد و شکوفایی در حوزه علمیه تبریز فراهم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرحانی با تأکید بر راه‌اندازی سطح چهار حوزه در تبریز گفت: زمینه برای رشد و شکوفایی حوزه علمیه تبریز فراهم شده است.
عبدالكريم فرحاني/2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، امروز در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی به عنوان استاد درس خارج حوزه علمیه تبریز که در طالبیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به یقین با مجاهدت علما و نقش آفرینی حوزه‌های علیمه به ثمر نشست.

وی خاطر‌نشان کرد: بایستی محصول حوزه‌های علمیه اداره این تمدن الهی و اسلامی باشد؛ از این رو در دوره ولایت‌مداری حوزه‌های علمیه نیازمند بهره‌مندی از منویات رهبر فرزانه انقلاب هستیم.

حجت الاسلام فرحانی با تأکید بر حمایت از رسالت خطیر حوزه‌های علمیه در اداره تمدن الهی انقلاب اسلامی گفت: این رسالت بایستی با حفظ استقلال حوزه و حرکت با نشاط و هدایت علما و مراجع همراه باشد.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در ادامه با بیان این‌که زمینه برای رشد و شکوفایی حوزه علمیه تبریز فراهم شده است، خاطر‌نشان کرد: توجه و پیگیری‌های مستمر آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان و مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی بستر لازم برای تعالی حوزه های علمیه منطقه را به وجود آورده است.

وی با بیان این‌که هنوز با ایده آل‌ها فاصله داریم، گفت: شورای مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی مسیر خوبی برای توسعه و تعالی پیش گرفته که تصویب سطح 3 حوزه علمیه طالبیه در شورای گسترش و راه‌اندازی مرکز تخصصی شیعه شناسی علامه امینی(ره) از آن جمله است.

حجت الاسلام فرحانی با تأکید بر راه اندازی سطح چهار حوزه در تبریز گفت: زمینه برای رشد و شکوفایی حوزه علمیه تبریز فراهم شده و امید است با حضور آیت الله فاضل گلپایگانی در حوزه علمیه تبریز شاهد بازیابی جایگاه تاریخی این مرکز علوم اسلمی باشیم.

گفتنی است، این مراسم با حضور حضرات آیات شبستری و آل هاشم، ائمه جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س
ارسال نظرات