۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۷۷۴۳
به مدت دو روز در قم؛

نشست معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نشست معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مدت دو روز در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی قم آغاز به کار کرد.
نشست علمي، همايش علمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه از صبح امروز به مدت دو روز در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی قم آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به برنامه‌های جدید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بخش تهذیب، آن را اقدام مؤثری برای تقویت فعالیت‌های مدارس علمیه برشمرد.

وی ایجاد زمینه آشنایی با معاونان تهذیب حوزه‌های علمیه، استفاده از ظرفیت‌ حوزه‌های استان‌ها و آشنایی با رسالت معاونت تهذیب را از مهم‌ترین اهداف برگزاری نخستین نشست معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برشمرد.

تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل تربیت اخلاقی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که طی آن حجت‌الاسلام محمد همتیان در سخنانی تربیت طلاب در حوزه اخلاق و تهذیب را بزرگ‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه دانست.

وی بر ایجاد همدلی بیشتر بین معاونت‌های مختلف حوزه در بخش اخلاق تأکید کرد و افزود: تربیت طلاب در حوزه اخلاق و تهذیب از ارزشمندترین، عمیق‌ترین و اساسی‌ترین خدمت به فرهنگ دین است؛ چراکه مردم دین خود را از طلاب دارند.

مدیرکل تربیت اخلاقی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره‌کل تربیت اخلاقی حوزه‌های علمیه از اجرایی شدن طرح‌های پیش‌آشنایی با حوزه و طرح اخلاق نظری و آموزش اخلاق در حوزه‌ها، خبر داد.

بخش دیگری از نشست معاونان تهذیب مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نوبت صبح به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه اختصاص داشت که براساس آن حجت‌الاسلام اکبری، مدیرکل این دفتر به تشریح فعالیت‌های آن پرداخت.

این گزارش می‌افزاید: تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگی از دیگر برنامه‌های این نشست است که از ساعت 15:30 آغاز خواهد شد و در پایان نخستین روز این نشست نیز گزارش فعالیت‌های معاونان تهذیب حوزه در استان‌های مختلف ارائه می‌شود.

همچنین دومین روز از برگزاری این نشست به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره کل امور خانواده و تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت در نوبت صبح و تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره‌کل مشاوره و تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های مدیریت اطلاع‌رسانی در نوبت عصر اختصاص دارد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات