۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۹۷۷۷۰
خطیب جمعه نجف اشرف:

آتش انتفاضه مردم در غرب شدیدتر از کشورهای عربی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با تاکید بر اینکه جهانیان در حال بازگشت به سوی دین و شریعت الهی هستند گفت: آتش انتفاضه مردمی درغرب شدیدتر از کشورهای عربی خواهد بود.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
سيدصدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف، صبح امروز در همایش ماهانه با حضور استادان و طلاب حوزه علمیه این شهر در حسینیه فاطمیه کبری، با اشاره به قیام های مردمی در برخی کشورهای عربی گفت: آتش انتفاضه که در زمین انباشته شده بود هم اکنون در جوامع عربی فوران کرده است و ملت های منطقه برای رهایی از ظلم به دین پناه برده اند.

وی بروز انقلاب های مشابه را در کشورهای غربی پیش بینی کرد و افزود: ملت های غربی بیش از ملت های عربی به دین نیازمند و تشنه رسیدن به شریعیت انبیا هستند، بنابر این آتش انتفاضه مردمی در کشورهای غربی به مراتب شدیدتر از انتفاضه ملت های عربی خواهد بود.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: جهانیان از انقلاب تونس و مصر واهمه ندارند بلکه آنان از بیم اینکه این قیام ها به جوامعشان برسند هراسان هستند.

خطیب جمعه نجف صبر شیعیان اهل بیت در ایران و عراق را عامل اصلی قیام ملت ها خواند و اظهار داشت: صبر و استقامت شیعیان اهل بیت(ع‌) در عراق، ایران و لبنان تاثیر فراوانی بر بیداری ملت ها داشت، شیعیان در ایران و عراق با سختی های فراوانی مواجه بودند و توسط حکومت های سابق به شدت قلع و قمع شدند، ولی صبر و استقامات آنان سبب ناکامی نقشه های دشمنان شد و نهضت مردم در مصر و تونس به برکت این صبر و استقامت حاصل شده است.

وی از فتوای مفتی عربستان مبنی بر محکومیت قیام های مردمی به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: فتوای مفتی عربستان و مخالفت برخی از شخصیت های برجسته جهان با نهضت مردمی در کشورهای عربی به دلیل عدم رابطه آنان با مردم و هراسشان نسبت به از دست دادن پست و مقام صورت گرفته است.

سید صدرالدین قبانچی تاکید کرد: قیام های مردمی در کشورهای عربی و راهپیمایی مردم آذربایجان در اعتراض به ممنوعیت پوشش حجاب که با شعارهای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» و «هیهات منا الذله» صورت گرفت نشان می دهد که جهان به سمت دین در حال حرکت است و این امر سبب افتخار و عزت ما می شود.

خطیب جمعه نجف اشرف امام حسین(ع) را مالک ندای حق علیه باطل دانست و خاطرنشان ساخت: جهانیان هنگامی که صدام حسین به اعدام رسید بر علیه عراق شوریدند اما هم اکنون شاهد برافراشته شدن پلاکاردهای اعدام مبارک هستیم، ملت های جهان به سمت مبارزه با طاغوت که امام حسین(ع) مالک و منادی مبارزه با آن است حرکت می کنند./918/گ
ارسال نظرات