۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۹۷۹۰۷
آیت الله حسینی بوشهری:

علمای الازهر سکوت خود را بشکنند و از قیام مردم مصر حمایت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به تحولات مصر از سکوت علمای الازهر انتقاد کرد و از آنها خواست سکوت خود را شکسته و از قیام بیدار گرایانه مردم این کشور حمایت کنند.
2/ آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر، 22 بهمن را روزی سرنوشت ساز در تاریخ پرافتخار ملت ایران دانست.

وی با قدردانی از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: ملت ایران در این روز به خوبی در صحنه حاضر شده و از ارزش های دینی، آرمان های انقلاب اسلامی و همچنین قیام مردم مصر دفاع کردند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: امروز در جای جای میهن اسلامی امت ایران در صحنه حاضر شده و به خوبی هر چه تمام تر وفاداری خود را نسبت به نظام اسلامی نشان دادند و اعلام کردند که همچنان در مسیر انقلاب هستیم و از راهی که انتخاب کرده ایم لحظه ای هم عقب گرد نخواهیم کرد.

خطیب جمعه قم، موج بیداری پدید آمده در کشورهای مختلف را نشانه ای از صدور تفکر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر تحلیل درستی داشته باشیم و آینده و گذشته را مدنظر قرار دهیم موقعیت و جایگاه انقلاب را به خوبی درک خواهیم کرد.

وی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را باعث بحت و حیرت جهانیان ارزیابی و تاکید کرد: امروز کشور ما در وضعیتی قرار گرفته است که جهانیان در بهت و حیرت عجیبی قرار گرفته اند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: این اتفاقاتی که در تونس، مصر وسایر کشورها رخ داد نتیجه مقاومت ملت ایران است و ملت های دنیا از این وضعیت درس و الهام گرفته و علیه حاکمان مستبد خود قیام کرده اند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه موج بیداری برگرفته از انقلاب اسلامی به سراغ همه ملت های جهان رفته است، ابراز داشت: امت اسلام بدانند پیروزی نزدیک است و البته باید دراین راه مقاوم و استوار باشند.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی معادلات استکبار به هم ریخته و آنها سرگشته و حیران هستند که چه کنند، سراغ هر مزدوری که می روند می بینند نمی توانند دردی از آنها را دوا کنند، اینها همه به برکت انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به ملت مصر بیان داشت: قیام شما مردمی و اسلامی است، با توکل به خدا مقاوم باشید، مراقب توطئه ها باشید، امید به آینده داشته باشید و بدانید که پیروزی نهایی به سراغ شما خواهد آمد و دشمنان نخواهند توانست اقدامی را علیه شما انجام دهند.

امام جمعه قم تاکید کرد: به آمریکایی ها هرگز اعتماد نکنید، ارتش مصر سابقه درخشنده ای دارد، چگونه حرکت شما را کنترل کرده اند، علمای الازهر نشسته اید و شاهد به خون کشیده شدن جوانان و و مردم مصر هستند، چرا ساکت نشسته اید، برای کی و چه زمانی گذاشته اید تا اقدامی را انجام دهید.

وی ابراز داشت: شما مردم همت کنید و بدانید که پیروزی شما نزدیک است، امیداوریم در روزهای آینده شاهد یک 22 بهمن جدیدی در کشور اسلامی مصر باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امیدواریم با اتکا به خدا ملت های مسلمان موفق باشند و دشمنان و کینه توزان نظام اسلامی و مسلمانان جهان خوار و ذلیل شوند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات