۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۸۰۰۲

آزمون آثار شهید مطهری در حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرحله منطقه‌ای آزمون کتبی شهید مطهری، در حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان با حضور نفرات برتر، برگزار خواهد شد.
آزمون حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مرحله منطقه‌ای آزمون کتبی شهید مطهری، در حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان با حضور نفرات برتر، برگزار خواهد شد.

این مسابقات چهارشنبه، بیست و هفتم بهمن‌ماه با‌حضور نفرات برتر مرحله استانی مدرسه‌های علمیه خواهران خوزستان برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقه با حضور 38 برگزیده در مدرسه علمیه اهواز در چهارپایه ویژه طلاب حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

کتب «سیری در سیره نبوی و حماسه حسینی» ویژه طلاب پایه دوم، کتب «جاذبه و دافعه امام علی‌(ع) و آزادی معنوی» ویژه طلاب پایه سوم، کتب «مسأله حجاب و تعلیم و تربیت در اسلام» ویژه طلاب پایه چهارم و کتب «انسان و سرنوشت و عدل الهی» ویژه طلاب پایه پنجم تعیین شده است.

یادآور می‌شود؛ مرحله مدرسه‌ای این مسابقات 24 آبان‌ماه برگزار شده بود و آزمون مرحله منطقه‌ای نیز ساعت 11 برگزار خواهد شد.

همایش حجاب، مرواریدهای آسمانی در اهواز برگزار شد

ناصر حویزاوی، رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز، صبح امروز در همایش حجاب «مرواریدهای آسمانی» که در تالار اجتماعات بهشت هویزه برگزار شد، اظهار داشت: امروزه جنگی که در سطح بین‌الملل و فرهنگ‌ها صورت می‌گیرد در بیان و مسائل نظامی عمدتاً برای اثبات و تثبیت یک فرهنگ است.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز گفت: اسلام آمد و این حصارها را شکست. پیامبر(ص) فرمود: «آن‌چه از قدیم بوده و مطلوب است را حفظ کنید.»، لذا طلب علم را بر مسلمانان واجب فرموده حتی اگر این علم در کشوری مانند چین باشد؛ نگاه اسلام به این گونه مقولات بسیار گسترده و عمیق است و هر جایی را که فتح می‌کرد آثار مطلوب فرهنگی و اجتماعی آن‌جا را حفظ می‌کرد.

حریزاوی با بیان این که فرامین پیامبر (ص) تقریباً بدون واسطه یا با واسطه جبرئیل بوده است و آن‌چه زیبایی است را خداوند به نبی وحی فرموده است خاطر نشان کرد: خداوند هیچ وقت انسان را که بهترین مخلوق است را تنها نمی‌گذارد. علت این‌که سرعت با دیگری از کودکان در دنیای امروزی از بزرگترها بیشتر است نشان از ارتقا و نوآوری دارد که خداوند به بشر وعده داده است.

حویزاوی ادامه داد: آموزش و پرورش یک ساختار اسلامی دارد که با همکاری دانش‌آموزان، معلمان و طراحان لباس نسبت به تهیه لباس‌ مناسب که هویت دینی و ملی ما را حفظ کند، اقدام می‌کند؛ حفظ ارزش‌های دینی و زیبایی و امکان فعالیت تحصیلی در نوع طراحی این لباس‌ها به نمایش درآمده، در این همایش توجه شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: دین مبین اسلام ما را در انتخاب دینی آزاد گذاشته است. امیدوار هستم که این چنین مجموعه‌ کارها در سطح وسیع‌تری انجام ‌شود و تمام نیاز پوشاک اسلامی دانش‌آموزان با نگاه اسلامی و ملی مرتفع شود./945/پ202/ص
ارسال نظرات