۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۹۸۰۸۹
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خبرداد؛

تحصیل بیش از 29 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران، از تحصیل بیش از 29 هزار طلبه خواهر در شش رشته تحصیلی در سراسر کشور خبر داد.
تحصیل بیش از 29 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر جدید حوزه های علمیه خواهران روز یک شنبه در مراسم معارفه خود که با حضور مسؤولان و شخصیت های حوزوی برگزار شد، از تلاش ها و خدمات آیت الله شرعی در مدیریت حوزه ای علمیه خواهران سراسر کشور تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله شرعی برای مدیریت حوزه های علمیه خواهران تلاش و زحمات بسیاری کشیده است، گفت: آیت الله شرعی در همه کارها حضور مخلصانه و مجدانه ای داشتند و تا قبل از کسالت و بیماری تمام وقت در خدمت حوزه های علمیه خواهران بودند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به نقش و تاثیر چشمگیر مدارس علمیه در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی ابراز داشت: حضور مبلغان خواهر درنقاط مختلف کشور برکات و دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران در عرصه دفاع از ارزش های دینی و انقلابی نیز پیشتازی خاص خود را نشان داده اند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: ما در تمامی مدارس علمیه خواهران پایگاه های بسیج داریم و اکثر طلاب خواهر بسیجی هستند که این مساله نیز مایه افتخار ما است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه اظهار داشت: یکی از اموری که گواه صدق و پیشتازی افکار بلند اداره کنندگان حوزه های علمیه است، تاسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و عنایت ویژه به تحصیل خواهران در فضایی مناسب برای انجام ماموریت های خاص است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: من همواره معتقد بوده ام که اگر چه راه را نباید برای خواهران طلبه جهت رسیدن به قله های علمی بست، اما نباید از حوزه خواهران توقعی را داشت که از حوزه های علمیه برادران می رود.

وی ابراز کرد: حفظ تراث گرانسنگ تشیع به ویژه در قله هایی مثل مرجعیت و رهبری رسالت خاص حوزه های علمیه برادران است و تا امروز این مرزداران تشیع بوده اند که از این تراث گرانسنگ پاسداری و حراست کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی حوزه های علمیه با درایت و تدبیر ماموریت های مشخصی را برای مدارس علمیه خواهران تدوین و طراحی کرده اند، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از 15 سال از تاسیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، آثار و برکات این امر ملموس و مشهود است.

وی درادامه از وجود 330 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و گفت: این مدارس همگی تحت برنامه و نظام آموزشی مصوب شورای عالی فعالیت می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در حال حاضر 178 مدرسه علمیه خواهران را شروع به ساخت کرده ایم که از این تعداد 36 پروژه به بهره برداری رسیده است و مابقی نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: تمامی مدارس علمیه خواهران هیات امنا دارند و در عین حال که از کمک های خوب دولت در ساخت و ساز و تجهیز مدارس و امور عمرانی استفاده شده است، اگر روزی هم این کمک ها قطع شود حوزه های علمیه خواهران می توانند خود را اداره کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، از تحصیل بیش از 29 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور در مقاطع سطح دو و سه خبر داد و گفت: یازده رشته تحصیلی مصوب شورای عالی حوزه است، سه رشته نیز در دست بررسی است و در حال حاضر نیز شش رشته تحصیلی در مدارس علمیه خواهران فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حوزه های علیمه را خاستگاه نظام اسلامی خواند و مدارس علمیه خواهران را طلایه داران فرهنگ حجاب و عفاف و سپاه فرهنگی توصیف کرد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات