۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۹۸۱۴۶

نشست تخصصی «خانواده و رسا‌نه ملی» در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی مطالعات زنان با موضوع خانواده و رسانه ملی در فرهنگسرای فردوس تهران برگزار شد.
نشست تخصصی «خانواده و رسا‌نه ملی» در تهران برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی مطالعات زنان با موضوع خانواده و رسانه ملی روز گذشته در فرهنگسرای فردوس تهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد،‌ مسؤول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان در این نشت به تحلیل رسانه پرداخت و گفت: در عصر جدید که عصر انبوهی پیام‌ها است،‌ بر خلاف گذشته امکان تمرکز و تحلیل تک تک پیام‌ها برای افراد اجتماع وجود ندارد و گرچه هر کدام از پیام‌ها اثر زیادی در فرد نداشته باشد؛ اما هنگامی که این پیام‌ها انبوه باشد،‌ به یقین در مخاطب اثرگذاری فراوانی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: همه برنامه‌های رسانه‌ها حاوی پیام است که گاهی آن پیام‌ها به صورت مستقیم و گاهی به شکل غیر مستقیم بر مخاطب و خانواده اثر می‌گذارد؛ در واقع تأثیرات رسانه‌ها بر مخاطبان سه نوع است که نوع اول از طریق محتوا،‌ نوع دوم از راه قالب و شکل و در نوع سوم خود ماهیت برنامه در رسانه بر مخاطب اثر می گذارد.

در ادامه این نشست، میزگرد تخصصی با حضور محمد تقی کرمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی،‌ شالچی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی،‌ عبدالحسین کلانتری،‌ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و‌ فریبا علاسوند، عضو هیأت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان برگزار شد.

در ادامه این نشست شالچی ضمن موفق قلمدادکردن رسانه ملی در کشور اظهار داشت: در میان نهاد‌های فرهنگی کشور، موفق‌ترین نهادی که توانسته است، بالاترین تأثیر را در جامعه بگذارد، رسانه ملی است که با وجود نقص‌ها و مشکلاتی که در برنامه‌های آن می توان شمرد؛ ولی موفقیت بالایی را داشته است که یکی از آنها پر کردن اوقات فراغت و تفریح خانواده است که به راحتی نمی توان سرگرمی مناسبی برای خانواده تعریف و اجرا کرد./956/پ203/س
ارسال نظرات