۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۸۲۳۱
استاد حوزه علمیه قم:

دشمن درصدد منحرف کردن ذهن بشر از حقیقت موعود‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمنان اسلام با بسیج کردن همه امکانات و سخنگوهای دروغ پرداز در تلاش‌اند تا ذهن بشریت را از وقایع آخر الزمان منحرف کنند.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمدحسن آیت، استاد حوزه علمیه قم، روز گذشته در همایش بزرگ مهدویت در ارومیه با اشاره به هراس دشمنان اسلام از جهانی شدن اسلام اظهار داشت: برخی از افراد به خاطر ترس از نتایج جهانی شدن آیین اسلام و ترویج فرهنگ مهدیت در بین ملل نسبت به مسئله آخر الزمان و ظهور آخرین امام شیعیان دروغ پردازی می کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام درصدد هستند با القای مفاهیمی چون خونریزی، قتل، فساد، بی ‌نظمی و کشتار و هرج‌ مرج مسأله آخر الزمان را در اذهان عموم گسترش ظلم و بی‌عدالتی جلوه دهند در حالی‌که امام زمان برای برپایی قسط، عدالت و گرفتن حقوق ضعیفان ظهور خواهد کرد.

حجت الاسلام آیت با تاکید بر ضرورت آشنا کردن جوانان با حقیقت ظهور و مفهوم آن اظهار داشت: برای جلوگیری از رسوخ شبهه‌ ها و بدعت‌‌های دینی در ذهن و قلب مردم به ویژه جوانان باید همه گروه های مردم از جمله مسؤولان دستگاه‌های فرهنگی، اساتید دانشگاه‌ها و روحانیان همت کنند و خانواده‌ها در جهت آگاه بخشی در رابطه با حقیقت ظهور و مفهوم این رویداد بشری بسترسازی کنند تا آنان بعد از ورود به جامعه در نتیجه تماس با معاندان و یاوه‌گویان به باورهای نادرست و شیطانی روی نیاورند.
 
این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به این‌که فقط محققان علوم دینی زمینه کافی برای درک معارف اسلامی دارند، بیان داشت: مسلمانان باید زیرک باشند به گونه‌ای که سخنان افراد باطل ‌اندیش و کذاب را به آسانی بدون مطالعه و تفکر نپذیرند، بلکه باید در ارتباط با زوایای مختلف دین، ابعاد و دلایل اهمیت ظهور و همچنین نتایج آن به صورت دقیق تفحص کنند تا به معرفت واقعی در این زمینه برسند.

همایش بزرگ مهدویت با حضور طلاب و دانشجویان در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات