۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۹۸۲۸۹
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

امام و رهبری مخالف تشکیل نهادهای موازی با جامعه مدرسین بوده و هستند/ 30نامه محرمانه به سران قوا ارسال کردیم

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر پیشین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از ارسال سی نامه محرمانه به سران قوا در زمان مسؤولیت خود در جامعه مدرسین خبر داد و گفت: بیشتر این نامه ها در دولت اصلاحات و مجلسس ششم و کمترین آن در دولت های نهم و دهم بوده است.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مسؤول دفتر پیشین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز سه شنبه در مراسم تودیع خود، حضور در این نهاد مهم و برجسته حوزوی را از افتخارات و سرمایه های زندگی خود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جامعه مدرسین همواره حامی ناصح نظام بوده و هست، تاکید کرد: این تشکیلات در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است و ما جمعی به خلوص، صفا و صمیمیت اعضای جامعه مدرسین نمی بینیم؛ این نهاد همواره از کیان اسلام، انقلاب و ارزش های دینی دفاع کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ابراز داشت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یک حزب و تشکل سیاسی نیست، بلکه یک نهاد حوزوی، علمی و البته سیاسی است و تاکنون نیز فعالیت ها و اقدامات بسیاری را انجام داده است.

رییس دفتر پیشین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این نهاد از جمله پرچمدراران انقلاب اسلامی بوده است تصریح کرد: بنده از سال 66 به عنوان مسؤول سیاسی جامعه مدرسین وارد این مجموعه شدم و از سال 78 نیز در دفتر جامعه مشغول انجام وظیفه شدم.

وی برگزاری پنج اجلاسیه رسمی و ارسال نامه های محرمانه به مسؤولان نظام را از جمله کارهای مهم این دفتر عنوان کرد و گفت: ما سی نامه محرمانه برای مسؤولان نظام از جمله سران قوا ارسال کردیم که پیش نویس و تنظیم اولیه آن با دفتر جامعه مدرسین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: بیشترین تعداد این نامه ها در دوران اصلاحات و مجلس ششم بود که مرتب ما درگیر بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در دوره دولت آقای هاشمی نیز نامه های محرمانه و تذکرات جدی به ایشان هم داشتیم و کمترین مورد این نامه ها نیز در دولت های نهم و دهم بوده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری از جامعه مدرسین به عنوان لسان حوزه که باید در مسائل کلان موضع گیری کند یاد کرده اند و مراحل اولیه این تصمیم گیری ها و اظهار نظرها در دفتر جامعه مدرسین انجام می شود.

مسؤول دفتر پیشین جامعه مدرسین ادامه داد: امام راحل نیز عنایات خاصی به این نهاد حوزوی داشتند و در موقعی که بحث تشکیل مجمع محققین و مدرسین مطرح شد، امام ضمن موافقت با تشکیل جامعه روحانیت مبارز، با تشکیل این مجمع مخالفت کردند و فرموده بودند در مقابل جامعه مدرسین تشکیلاتی را علم نکنید، مقام معظم رهبری نیز در سفر اخیر خود چندبار به این موضوع اشاره کردند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مشکینی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: از افتخارات بنده خدمتگذاری در خدمت ایشان و آیت الله یزدی بود.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص، مجاهدت و کرامت آیت الله یزدی سرمایه دائمی عمر من خواهد بود و من از عنایت و توجه ایشان قدردانی می کنم.

اسناد تاریخ روحانیت جمع آوری شده است

عضو جامعه مدرسین در ادامه از جمع آوری اسناد تاریخ روحانیت در جامعه مدرسین خبر داد و گفت: کار میدانی این موضوع انجام شده است؛ همچنین تاریخ شفاهی جامعه مدرسین نیز تنظیم شده که البته هنوز کامل نیست.

اقبال عمومی جامعه در انتخابات به لیست جامعه مدرسین بوده است

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی حضور در انتخابات های مختلف را از دیگر وظایف جامعه مدرسین دانست و ابراز داشت: در این مدت در همه انتخابات ها جامعه مدرسین کاندیدا داشه است و اقبال عمومی نیز در انتخابات های مختلف به لیست معرفی شده از سوی این نهاد حوزوی بوده است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته من معتقد بودم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، جامعه مدرسین کاندیدا مشخص نکند، اما زمانی که دوستان و اعضا به نتیجه می رسیدند، بنده نیز تابع بودم.

وی افزود: در جریان دوم خرداد قبل از مسؤولیت من گاهی برخی افراد به منزل ما می آمدند و با جوش و خروش نسبت به این مسائل سخن می گفتند، اما وقتی که به دفتر جامعه مدرسین آمدیم سعی کردیم به گونه ای موضع گیری کنیم که متناسب شان و جایگاه جامعه مدرسین باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات