۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۹۸۲۹۸
رسا گزارش می دهد:

صدای مرگ بر فتنه گران در خانه سبز ملت

خبرگزاری رساـ جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی از لحظه ای که علی لاریجانی زنگ آغاز جلسه را به صدا درآورد تا زمانی که شهاب الدین صدر زنگ پایان آن را پیش از ظهر سه شنبه نواخت سراسر هیجان واعتراض بود.
شعار بر عليه فتنه گران در مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی از لحظه ای که علی لاریجانی زنگ آغاز جلسه را به صدا درآورد تا زمانی که شهاب الدین صدر زنگ پایان آن را پیش از ظهر سه شنبه نواخت سراسر هیجان واعتراض بود، هیجان برای ابراز احساسات انقلابی نسبت به وقایع تاسف بار دیروز فتنه گران و اعتراض برای اعلام پیام موکلین وکلای خانه سبز ملت به سبز های بی بصیرت فتنه گر.

هرچند که این ابراز عقیده و اعتراض نمایندگان خانه ملت خیلی زود طی همیاری پرشوری با صدور بیانیه ای با امضاء 227 نفر از نمایندگان اعلام شد ولی با آغاز نطق پیش از دستور رئیس مجلس شورای اسلامی دامنه اظهارات صریح نمایندگان خطاب به سران فتنه گر و حامیان بی بصیرت آنها افزوده شد تا جایی که در جلسه علنی چندین بار شعار های مرگ بر موسوی،مرگ بر کروبی و مرگ بر خاتمی در ساختمان مجلس طنین انداز شد.

براساس این گزارش علی لاریجانی رئیس جلسه مجلس طی نطق پیش از دستور خود در رابطه با اقدام اخیر فتنه گران با اشاره به دستپاچگی آمریکا و ضدانقلاب و کمک خواهی آنها برای دفاع از انقلاب مصر و تونس از کسانی که در کارنامه خود حمایت ایران از "فلسطین " و "لبنان " را به تمسخر می‌کشیدند و شعار "نه غزه، نه لبنان " سر می‌دادند گفت: پس چگونه این جریان از یک حالت ایستای دروغین ملی‌گرا به حمایت از نهضت‌های منطقه کشیده شد!.

وی در ادامه منطق خود تصریح کرد:همه هدف این بود که با مشابه‌‌سازی مدعی شوند بحران در نظام‌های دیکتاتوری و وابسته آمریکا در منطقه تأمین یافته و ایران که 32 سال است پیشتاز مردم‌سالاری در منطقه بوده است، هم دچار مسئله داخلی است و این حرکت ضدانقلابی نتیجه عصبانیت آمریکا از حمایت ایران از نهضت‌های آزادی‌بخش منطقه بود واین تازگی هم ندارد و از ابتدای انقلاب همین مسیر را دنبال کردند.

رئیس فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی سخنان خود را با همراهی نمایندگان خانه ملت با سردادن شعارهایی خطاب به سران فتنه اینگونه ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران بر اساس مکتب امام‌ خمینی(ره) و مسلک رهبر معظم انقلاب که دفاع از مظلومان و مستضعفان را یک رکن تفکر انقلاب می‌داند، این نهضت‌ها را موج جدید بیداری اسلامی در منطقه دانست که ریشه‌های آن را باید در چند دهه مجاهدت از یک سو و تحقیر مسلمانان توسط آمریکا و صهیونیست‌ها از سوی دیگر جستجو کرد.

وی همچنین خطاب به سران فتنه گفت:آقایانی که در ایران اطلاعیه صادر کردند و در دام و تله طراحی شده آمریکا افتاده‌اند چگونه قدری تأمل نکردند که چه نفعی از این اقدام به منطقه حاصل می‌شود؟ با چه تحلیلی دست به این کار زدند؟ آیا نباید از حمایت و وجد و سرور آمریکا و رژیم صهیونیستی و منافقین و سلطنت‌طلبان تنبه حاصل می‌کردند؟ آیا نام این اقدام چیزی جز "گمراهی " و "فتنه " است؟ شما می‌دانستید که راهپیمایی 22 بهمن ملت ایران برای تقویت اراده ملت‌ها در پیگیری نهضت‌های آزادی‌بخش، امر مهم و ضروری بود اما آمریکا به دنبال راهپیمایی‌های تصنعی بود که اراده ملت‌های در حال انقلاب را سست کند و متأسفانه شما وسیله این حرکت شدید ".

نماینده منتخب مردم قم با بیان اینکه لازم می‌دانم با توجه به حساسیت‌های منطقه و این رفتارهای مزوّرانه آمریکا، مجلس شورای اسلامی یک بررسی دقیق‌تر از ماهیت این جریان ضدانقلاب داشته باشند در جمع نمایندگان معترض اقدام اهانت کننده به انقلاب اسلامی پیشنهاد داد که "کمیته‌ای متشکل از رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، امور شوراها، اصل نود، فرهنگی و قضایی" در مجلس برای بررسی ابعاد حوادث روز گذشته کشور در مجلس تشکیل شود.

در خلال و پایان سخنان رئیس مجلس نمایندگان مردم ایران اسلامی در مجلس شورای اسلامی با سر دادن شعارهای "الله‌اکبر "، "مرگ بر آمریکا "، "مرگ بر اسرائیل "، "مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی "، "ما همه سرباز تو‌ایم خامنه‌ای، گوش به فرمان توایم خامنه‌ای "، "موسوی و کروبی اعدام باید گردند "، حمایت خود را از سخنان رئیس جلسه اعلام کردند.

اما نمایندگان خانه ملت که گویی هنوز بغض فروخورده نسبت به فتنه گری های یک سال و نیمه سران بی بصیرت را هنوز نشان نداده بودند چندین بار قیام کردند وبا حرکت به سمت جایگاه هیئت رئیسه با سردادن شعار همایش های اعتراضی خودجوشی را خلق کردند.

طولی نکشید که دامنه شعارهای نمایندگان مجلس با بیان نطق ناطقان میان دستور جلسه از اعلام اعتراض به حرمت شکنان ساحت انقلاب اسلامی به شعارهایی در دفاع از ولایت و اعلام تبری از سران فتنه کشیده شد به طوری که محمد رضا خباز یکی از ناطقان جلسه با حضور در جایگاه بیان کرد چرا زمینه ناراحتی دوستان انقلاب و خشنودی دشمنان انقلاب را فراهم کنیم که به شهادت یک بسیجی بیانجامد و اموال عمومی مردم خدشه دار شده و دشمنان انقلاب از آب گل آلود ماهی بگیرند.

عضو سابق شورای حزب اعتماد ملی در ادامه گفت:مگر امام(ره) نگفت پشتیبان ولایت فقیه باشید که کشورمان دچار مشکل نشود. چه حادثه واقعی از اتفاقات داخلی و خارجی بالاتر از از حمایت از ولایت فقیه است! از این روانتظار از فرزندان امام راحل آن است که شرایط کنونی را درک کنیم.

از سوی دیگر دکتر حداد عادل نیز به عنوان ناطق دیگر جلسه با اعلام اینکه از نظرمردم ایران و منطقه موسوی و کروبی خادمان دشمنان اسلام هستند اظهار کرد:اقدام کروبی و موسوی که از طرفداران خود خواستند تا جدا از حضور باشکوه مردم در 22 بهمن تحت عنوان حمایت از مردم مصر و تونس به خیابان ها بیایند تاسف بار است.

وی در حالی که سخنانش با سردادن شعارهای مرگ بر موسوی و کروبی از سوی نمایندگان  همراهی می شد گفت:حمایت افرادی که شعار نه غزه و نه لبنان سرمی‌دادند از مردم مصر جای تعجب دارد، مجلس شورای اسلامی خواهان اشد مجازات برای موسوی و کروبی است.

اما شاید مهیج ترین صحنه های حماسه نمایندگان خانه ملت را بتوان زمانی دانست که بیانیه 222 نفر از نمایندگان که ساعتی بعدعدد آن به 227 نفر رسید عنوان کرد چرا که در هنگام قرائت آن توسط دهقان یکی از اعضای هئیت رئیسه چندین با قطع شد و شعارهایی چون موسوی و کروبی اعدام باید گردند مرگ بر موسوی و کروبی و خاتمی،هاشمی بصیرت بصیرت ،از سوی نمایندگان خانه ملت سرداده شد و بار دیگر صحنه های کم نظیری برای عکاسان خبری حاضر در جلسه برای عکس برداری خلق شد چرا که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان با حضور در جایگاه هیئت رئیسه و تجمع در سکوی جلوس رئیس مجلس با مشت های گره کرده چندین دقیه شعار سرمی دادند.
متنی که بدین شرح بود:

« بسم الله الرحمن الرحیم. ملت بزرگ ایران، در حالی که پژواک فریاد ضد‌استعماری و ضد‌استبدادی امام خمینی(ره) و بازتاب قیام و انقلاب اسلامی ملت ایران پس از گذشت 32 سال از تونس و مصر در فضای جهان اسلام پیچیده و بیداری اسلامی، ارکان سلطه آمریکا و اسرائیل را در منطقه به‌لرزه افکنده است، آقای کروبی و موسوی با دعوت به تظاهرات به بهانه حمایت از مردم مصر و در حقیقت برای خدمت به آمریکا و اسرائیل بار دیگر فتنه‌ای به‌راه انداختند و آب به آسیاب دشمنان اسلام و مسلمانان ریختند و برای رسانه‌های غربی آمریکایی خوراک تبلیغاتی تهیه کردند در‌حالی‌که همگان قیام‌ها و انقلاب‌های امروز ملت‌های مسلمان منطقه را در برابر حکام خودفروخته مستبد، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران می‌دانند و در حالی که آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آنها با صراحت و با نگرانی مکررا اعلام می‌کنند که می‌ترسند تونس و مصر و دیگر کشورهای اسلامی، حکومتی نظیر جمهوری اسلامی ایران به قدرت برسد، این آقایان که در ماه‌های قبل از انتخابات سال 88 مدعی پیروی و اطاعت از امام (راحل) بودند، امروز کاری می‌کنند که باعث خوشحالی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود و مورد تأیید و تشویق آنها قرار می‌گیرد.
از آقایان کروبی و موسوی باید پرسید آیا حضور دهه‌ها میلیون نفری مردم مسلمان ایران در راهپیمایی اقیانوس‌گونه ملت در 22 بهمن امسال و حمایت این مردم انقلاب از مردم مصر و تونس کافی نبود که شما خواستید با دعوت به تظاهراتی دیگر در 25 بهمن میدان را برای توطئه منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و دیگر مزدوران و ضد‌انقلاب‌ها آماده کنید و از این تجمع پراکنده حداکثر چند‌‌هزار نفری جز خدمت به دشمان چه طرحی داشتید؟
آقایان کروبی و موسوی مگر شما در روز قدس سال 88 دعوت به تظاهرات و راهپیمایی نکردید؟ مگر نوکران و فریب خوردگان آمریکا و اسرائیل در آن‌روز در حمایت از شما نه غزه نه لبنان سر ندادند؟ پس چه شده است که امروز به یاد مردم مصر افتاده‌اید ‌که بزرگترین منشاء اعتراض آنها به حکومت نامبارک حسنی مبارک کامل کردن محاصره غزه و بستن گذرگاه رفح و حمایت همه‌جانبه از اسرائیل و اطاعت کامل از آمریکا بوده است.
آیا از این بازی مبتذل و ننگ‌آور خود شرم نمی‌کنید و تصور می‌کنید که هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابی ایران آبروی دارید؟ آیا راهپیمایی مردم در 9 دی ماه سال 88 کافی نبود تا شما بدانید که جز حبابی بر سر دریای طوفانی مردم نیستید.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت مستقیم حادثه شهادت یک دانشجوی بسیجی را در روز 25 بهمن ماه 89 در تهران و نیز سایر خسارات وارده و بهره‌برداری دشمنان از این حرکت ضد‌مردمی و ‌ضد‌اسلامی و ضد‌انقلابی را متوجه آقایان موسوی و کروبی می‌دانیم و معتقدیم کاسه صبر ملت از مدارا در برابر این آقایان لبریز شده و همگان خواستار اعمال اشد مجازات نسبت به اینان هستند.
پیام ما نمایندگان مجلس که همان پیام ملت ایران است، به مردم آزاده مصر و سایر ملت‌های مسلمان و بیدار منطقه این است که این حرکت‌های مذبوحانه را از قبیل همان توطئه‌های آمریکا و اسرائیل بدانند و اطمینان داشته باشند که ملت بزرگ و انقلابی و مسلمان شهید پرور ایران که پرچمدار و پیش آهنگ مبارزه با آمریکا و اسرائیل است، پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سخنان شجاعانه و صریح ایشان را در نماز جمعه 15 بهمن ماه 1389 در تهران شنیده‌اید گام بر می‌دارند و هرگز در حمایت از انقلاب‌‌های شما کوتاهی نخواهند کرد و به مزدوران آمریکا و اسرائیل اجازه نخواهند داد مسیر انقلاب‌های شما را با توطئه‌های خود منحرف سازند.
درود خدا بر مردم به پا خواسته تونس و مصر و درود خدا بر شهدای انقلاب این دو کشور و ننگ و نفرت بر آمریکا و اسرائیل و مزدورانی که با فتنه‌گری در خدمت آنان قرار دارند.
و از همه کسانی که در عالم سیاست خود را انقلابی و مسلمان و مردمی می‌دانند و تاکنون موضوع صریح در برابر آقایان کروبی و موسوی نگرفته‌اند و رفتار بیگانه‌پسند آنها را محکوم نکرده‌اند، می‌خواهیم با صراحت از اینها اعلام بیزاری کنند و بدانند اگر در این کار کوتاهی کنند نزد مردم جایگاه و اعتباری نخواهند داشت.»


با این حال پس از قرائت بیانیه و پیش از اعلام پایان جلسه، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران خطاب به رئیس جلسه طی تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: امروز در مجلس بنا به پیشنهاد رئیس جلسه قرار شد 5 نفر از روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس مسئله فتنه‌گری‌ها را بررسی و در خصوص آن اعلام نظر کنند.


وی شور و هیجان امروز مجلس را انعکاس مطالبات مردم دانست و گفت: در حال حاضر مجرم و جرم فساد‌ فی‌الارض مشخص است لذا با توجه به مشخص بودن مطالبه ما از شما می‌خواهیم که هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهید.


سید‌شهاب‌الدین صدر که ریاست بخش پایانی جلسه مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به وی اعلام کرد: همانطور که آقای لاریجانی پیشنهاد کردند این کار صورت می‌گیرد .


در عین حال حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیزدر جمع خبرنگاران از جلسه روز گذشته کمیسیون ماده ده احزاب برای بررسی عملکرد مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، خبر داد و با بیان این که بیانیه‌ مجمع مدرسین و محققین دو پهلو بوده گفت: تقاضای کمیسیون این است که این مجمع باید هرچه سریع‌تر موضع خود را در ارتباط با فتنه‌‌های اخیر شفاف‌تر بیان کند.

عضو کمیسیون ماده ده احزاب خاطر نشان کرد:بیانیه صادره از سوی این مجمع بوی حمایت از فتنه روز گذشته را می‌داد از این رو مجمع مذکور باید موضع خود را شفاف و روشن اعلام کند زیرا فتنه روز گذشته فتنه‌ای نیست که بتوان در قبال آن سکوت کرد.

وی با بیان اینکه در روز گذشته کاملا مشهود بود که اقدامات انجام شده یک طراحی آمریکایی - صهیونیستی برای مقابله با نظام اسلامی و حرکت عظیم ملت در 22بهمن بود یادآور شد:اگر  این مجمع قصد دارد که در چارچوب نظام و بر اساس قانون اساسی فعالیت داشته باشد باید هرچه سریعتر موضع خود را در رابطه با فتنه روز گذشته مشخص کند و اگر این فتنه توسط مجمع محکوم نشود تلقی کمیسیون ماده ده احزاب این خواهد بود که بیانیه صادره از سوی مجمع مذکور به نحوی به معنای حمایت از فتنه 25 بهمن است.

واکنش فولادگر ودیگر نمایندگان مجلس نسبت به موسوی و کروبی و همراهان آنها در پا گرفتن فتنه گری نافرجام آنها در 25 بهمن درحالی است که طبق گزارش های  اعلام شده اولین جلسه کمیته مذکور در خلال جلسه امروز مجلس تشکیل شد لذا این کار با سرعت بیشتر انجام خواهد شد. از این رو می توان به زودی منتظر پاسخ و بازخورد و اقدام عملی بیشتری از سوی خانه سبز ملت نسبت به اقدام قانون شکنان موسوم به سبزدر 25 بهمن داشت.


955/502/ح
ارسال نظرات