۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۹۸۴۱۳
در پی حوادث اخیر در تهران؛

طلاب و دانشجویان در مسجد اعظم قم تحصن کردند

خبرگزاری رسا ـ شماری از طلاب حوزه علمیه قم و دانشجویان در پی حوادث و آشوب فتنه گران در 25 بهمن دو روز است که در مسجد اعظم قم تحصن و تجمع کرده اند.
 تزئيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی دعوت به آشوب سران فتنه در 25 بهمن و شهید و زخمی شدن شماری از هموطنانمان در این روز، طلاب و دانشجویان در مسجد اعظم قم تحصن کردند و خواستار اقدام انقلابی و قاطع قوه قضائیه در محاکمه سران فتنه و مجازات آنها شدند.

بر اساس این گزارش، تحصن کنندگان که از سه شنبه شب در مسجد اعظم قم تحصن کرده اند، اعلام کردند تا زمانی که سران فتنه از سوی قوه قضاییه محاکمه نشوند، دست از تحصن برنخواهند داشت.

تحصن کنندگان با سردادن شعارهایی از جمله مرگ بر موسوی و کروبی، موسوی و کروبی اعدام باید گردند، قوه قضائیه اقتدار اقتدار، موسوی کروبی این آخرین پیام است و دیگر شعارهای حماسی انزجار خود را از سران فتنه ابراز و از برخی شخصیت های برجسته نظام خواستند به سکوت و موضع گیری های دوپهلوی خود پایان دهند.

متحصنین در مسجد اعظم قم همچنین با انتشار بیانیه‌ای تصریح کردند: بیش از یک سال از فتنه 88 می‌گذرد، فتنه‌ای که در سایه سکوت خواص بی‌بصیرت و با پشتوانه استکبار به سرکردگی آمریکا و انگلیس شکل گرفت و به حیثیت انقلاب اسلامی و اعتبار آن آسیب وارد کرد. با اینکه ملت ایران در راهپیمایی‌های عظیم خود در 9 دی و 22 بهمن سال گذشته و جاری از مسئولان قضایی خواهان دستگیری سران فتنه شده‌اند تا‌کنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن تاکید بر برخورد قاطع و سریع دستگاه قضایی با سران فتنه و فتنه گران تصریح شده است: آخرین حلقه خیانت فتنه‌گران، فتنه ناکام 25 بهمن بود که پس از راهپیمایی ده‌ها میلیونی ملت بزرگ ایران و در شرایطی که ملت‌های منطقه عمود خیمه آمریکا و اسرائیل را نشانه رفته‌اند با حمایت مستقیم شیطان بزرگ در خیابان‌های تهران رقم خورد.

گزارش خبرنگار رسا حاکی است، حجت الاسلام قاسم روان بخش عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در نخستین شب تحصن طلاب و دانشجویان به ایراد سخن پرداخت و با محکوم کردن اقدامات و جنایات سران فتنه تاکید کرد: دست فتنه‌گران به خون ملت آغشته شده و کروبی نیز آبروی نظام را در دنیا برده است.

آیت الله عباس کعبی نیز عصر چهارشنبه در جمع تحصن کنندگان مسجد اعظم قم حضور یافت و با قدردانی از احساس مسؤولیت آنان، فتنه گری سران فتنه و عوامل این جریان را محکوم کرد و آشوب 25 بهمن را از جنس آمریکایی و صهیونیستی عنوان کرد.

وی در ادامه موضوع اجلاس آتی خبرگان رهبری را بررسی جریان فتنه دانست و گفت: مجلس خبرگان رهبری در پی حوادث اخیر بیانیه ای را صادر کرده و فتنه گران را محکوم کرده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات