۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۹۸۵۰۴
شیخ الازهر:

الازهر در برابر نقشه های رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی مصر هشداد داد و بر ایستادگی الازهر در برابر نقشه های اسرائیل تاکید کرد.
شيخ الازهر مصر
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر، در کنفرانس خبری در قاهره، حمایت از نظام حسنی مبارک را رد کرد و گفت: الازهر بر خلاف ادعای بسیاری از افراد در کنار نظام قرار نداشت بلکه به منظور جلوگیری از خونریزی و گسترش فتنه، نقش واسطه را بر عهده داشت و همواره از انقلاب مردم دفاع کرد به طوری که کشته های انقلابی ها را شهید توصیف نمود.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند نقش الازهر را در حمایت از جنبش های مردمی در مصر و خارج از این کشور را نادیده بگیرد و در جریان انقلاب مردم تلاش کرد تا از ریخته شدن خون جوانان جلوگیری نماید.

الطیب تصریح کرد: سرعت بخشیدن به انتقال قدرت در زمان مقرر، آغاز اعلام حمایت از عصر نوین که در آن به ارزش ها که به عدالت، آزادی و مبارزه با استبداد احترام گذاشته شود، گسترش فرهنگ احترام به شهروندان توسط دستگاه های امنیتی، بررسی اقتصاد کشور توسط علما به منظور پرهیز از تجارت حرام و از بین رفتن فاصله طبقاتی میان مردم از خواسته های اصلی الازهر است.

شیخ الازهر خواستار واگذاری رسانه ها به فرهنگیان راستین شد و اظهار داشت: رسانه های مصر باید در اختیار فرهنگیان راستین که حرمت مصر را نگه می دارند و کشور را به جایگاه واقعی آن در منطقه و جهان اسلام برمی گردانند قرار گیرد تا ارزش های اخلاقی و اجتماعی در جامعه گسترش یابد.

وی نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی مصر هشدار داد و تاکید کرد: الازهر دخالت بیگانگان در امور داخلی مصر را به شدت محکوم می کند و همیشه در برابر اسرائیل و نقشه های آن برای عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی ایستادگی کرده و از جوانان می خواهم تا آینده نگر باشند و همراه با الازهر در برابر اسرائیل و آمریکا و نقشه های آنان ایستادگی کنند./980/گ
ارسال نظرات