۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۹۸۵۸۹
خطیب جمعه کاظمین:

دولت بحرین باید به فریادهای عربستان بی اعتنا باشد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به اینکه ملت بحرین تنها حامی این کشور هستند از دولت بحرین خواست تا به فریادهای حکومت عربستان بی اعتنا باشد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه شهر مقدس كاظمين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین، در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد براثا، از کشتار مردم توسط نیروهای امنیتی بحرین به شدت انتقاد کرد و گفت: ملت بحرین همواره نسبت به سیاست های نظام حاکم معترض بوده است و اعتراضات صورت گرفته برای اولین بار انجام نمی شود، ولی دولت به شدت اقدام به قلع و قمع مردم می کند. این در حالیست که شهروندان بحرینی در پی سرنگونی نظام نیستند بلکه خواستار اصلاحات سیاسی هستند.

وی با اشاره به حمایت شورای همکاری خلیج فارس از کشتار مردم توسط دولت بحرین افزود: همه جهانیان دیدند که برخورد مبارک با مردم مصر چه عواقبی برایش در پی داشت، این افرادی که از سرکوب مردم بحرین حمایت می کنند بیشتر از اینکه به فکر بحرین باشند از آینده خود هراس دارند.

شیخ جلال الدین صغیر همبستگی خود را با ملت بحرین اعلام کرد و اظهار داشت: حکام عرب باید درک کنند که دوره جدیدی در منطقه گشوده شده است و حمایت حکومت های ظالم از کشتار مردم هیچ نفعی برای آنان ندارد و نمی توانند در برابر طوفان غضب ملت ایستادگی کنند.

خطیب جمعه کاظمین تصریح کرد: مردم عزیز بحرین باید به شدت مراقب باشند تا قیام آنان توسط کینه توزان مخدوش نشود و مصالح آنان بر مصالح ملت نچربد.

وی خواستار عذرخواهی رسمی شورای نخست وزیری بحرین شد و تاکید کرد: شورای نخست وزیری بحرین باید به دلیل کشتار جوانان این کشور به صورت رسمی عذرخواهی کند تا نقطه آغازی در اصلاحات این کشور پدید آید.

حجت الاسلام صغیر دولت بحرین را به دوری از عربستان دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: از دولت بحرین می خواهم تا به عربستان بی اعتنا باشد و بگذارد این کشور به تنهایی فریاد بزند و به فکر ملتی باشند که تنها حامی دولت به شمار می آیند و با انجام اصلاحات ریشه ای از دچار شدن به سرنوشتی مشابه سرنوشت حکومت مصر خودداری کند.

خطیب جمعه کاظمین ادامه داد: هنگامی که دولت بحرین با دادن تابعیت به بیگانگان در صدد برابر ساختن جمعیت سنی ها با شیعیان باشد و زمانی که خبرنگاران در صدد این هستند که مشکل اصلی کشور را مذهبی توصیف کنند، دیگر چه انتظاری از مردم دارند./980/گ
ارسال نظرات