۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۹۸۶۹۹
آیت الله حیدری:

قیام مصر ادامه دهنده راه ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز، قیام مردم مصر و تونس را ادامه دهنده راه ملت ایران در سال های قبل از آغاز انقلاب اسلامی ایران دانست.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسمی که از سوی ناحیه مقامت بسیج امام حسین(ع)، در محل رزمایش غدیر 89، پادگان شهید فرجوانی، منطقه عمومی حمیدیه برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: در هنگام ولادت خاتم‌الانبیاء(ص) یک سری حوادث فوق‌العاده‌ای اتفاق افتاد که از جهتی برای زمینه‌سازی دعوت پیغمبر اکرم(ص) بوده تا ذهن‌ها متوجه این حادثه بزرگ شود و هم پیام‌هایی برای تاریخ اسلام داشته باشد.

وی ادامه داد: دو حادثه از این وقایع در مکه رخ داد که مرکز ظهور اسلام بود و سه حادثه در ایران که همه این‌ها سرّ و رازی دارد؛ یکی از حوادث مکه نوری بود که در همان محل تولد پیغمبر اکرم(ص) زمین را به آسمان وصل کرد و همه این وضعیت را دیدند و دومین حادثه مکه نابودی 360 بت در بالای کعبه بود که به خودی خود شکسته شدند.

آیت‌الله حیدری، خاطر نشان کرد: حوادثی که در ایران همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) اتفاق افتاد سه چیز بود: یکی آتشکده فارس پس از هزار سال خاموش شد. دوم این‌که دریاچه ساوه خشک شد و سوم 14 کنگره از کنگره‌های ایوان کسری پادشاه ایران فرو ریخت که بعضی از اسرار در همان موقع فهمیده شد و برخی هم در زمان‌های بعد از ولادت نبی‌اکرم(ص) آشکار شد.

وی بیان داشت: در توضیح این حوادث به نقل از حضرت امام خمینی(ره) فرموده‌اند: شاید سر فرو ریختن 14 کنگره ایوان کسری از این باشد که نظام شاهنشاهی در ایران 14 قرن پس از هجرت پیغمبر مکرم اسلام (ص) فرو می‌پاشد که در واقع وعده پیروزی انقلاب اسلامی را خداوند در شب میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به بشریت داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تحقق یافتن اهداف مقدس اسلام در انقلاب اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: حوادثی که در طی 32 سال و به ویژه امسال اتفاق افتاد گویای این معناست که اسلام دوباره در ایران متولد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را مایه تحول در جهان دانست و تصریح کرد: نه تنها ملت ایران از برکات انقلاب اسلامی بهره برد، بلکه سبب تحول در کل جهان بشریت به ویژه خاورمیانه شد.

وی با بیان این که مقاومت حزب الله لبنان، و قیام‌های کنونی مردمی کشورهای عربی از آثار انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: حرکت تونس مقدمه‌ای برای حرکت مردم الجزایر، لیبی، مصر، اردن، یمن، عربستان و فلسطین شده که اکنون انقلاب مردمی مصر سراسر این کشور را فرا گرفته است.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: امروز از امام خمینی‌(ره) به عنوان یک فرد متوفی سخن نمی‌گوییم؛ بلکه از فردی سخن می‌گوییم که نام او برای جهانیان آشنا و زنده است.

وی با بیان این که متاسفانه برخی دولت های عربی از اسلام جدا شده و به غرب‌ گرویدند، ابراز داشت: این انقلاب اسلامی ایران بود که ملت‌های مصر و تونس و بحرین و بقیه کشورها را هدایت کرد تا تخت ظالمان را به زیر کشاند؛ همه این مسایل به برکت اقتدار ولایت‌فقیه است که به تعبیر «حسنین هیکل» ولایت‌فقیه نوری است که امام علی(ع) آن را در قرن اول هجری کاشت و امام امت آن را در قرن بیستم منفجر کرد.

امام جمعه موقت اهواز، قیام مردم مصر و تونس را ادامه دهنده راه ملت ایران در سال های قبل از آغاز انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: مردم مصر و تونس با پیروی از راه مردم غیور ایران سرافراز اسلامی، بر علیه مزدوران جهانی قیام کرده و سربازان اسرائیلی را از خاک خود بیرون کردند./945/پ201/ص
ارسال نظرات