۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۹۸۷۱۴
رییس اداره اوقاف شهرری:

روش حکوتی پیامبر کادرسازی و تربیت نیرو بود

خبرگزاری رسا ـ ییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری، اظهار داشت: روش چهره به چهره که پیامبر اکرم (ص) از آن بهره گرفت در اندرزهای که به ابوذر داده اند به خوبی هویدا است.
حجت الاسلام روح الله گلزاري


حجت الاسلام روح الله گلزاری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: خداوند در قرآن تمامی نعمت‌های دنیایی را با عبارت «متاع الدنیا قلیل» توصیف می‌کند اما خلق پیامبر(ص) را خلق عظیم می‌داند که این نشان‌دهنده اوج تجلی اخلاق در شخصیت پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: خوش رفتاری پیامبر اکرم(ص) به گونه‌ای بود که جوانان به شدت جذب ایشان می‌شدند و سران قبایل عرب از چنین وضعی در هراس بودند.

این محقق علوم اسلامی گفت: پیامبر اکرم(ص) در بین امتی به رسالت منسوب شد که در جاهلیت زندگی میکرد و بر سر مضوعاتی کوچک سالها بین قبایل جنگ و خونریزی بود اما به برکت مجاهدت های پیامبر(ص) اخلاق به گونه ای پیشرفت نمود که همگی متحد شدند.

وی گفت: رسالت نبوی چنان شور و شعوری در مردم به وجود آورد که به جای الفاظ ناپسند جاهلی، صحیت های مردم بر اساس تلاوت قرآن شکل گرفته بود.

این فعال فرهنگی بیان داشت: امام علی(ع) در بیان اوصاف زمان جاهلیت عبارت‌های متفاوتی دارند همچون بدترین زندگی، بدترین دین و ... که نشان دهنده اوج تزلزل فرهنگی بشری در جامعه است.

وی گفت: فرهنگ نبوی(ص) اوجی از ارزش ها را در جامعه ایجاد کرد که پدر و پسر برای رفتن به میدان شهادت به رقابت می پرداختند و کار به قرعه زدن ختم می شد.

وی با اشاره به صبر و استقامت پیامبر(ص) در رساندن پیام و بزرگواری های اخلاقی ایشان ادامه داد: هنگامی که پیامبر اکرم(ص) از غار حرا با پیام رسالت بیرون آمد به جز امام علی(ع) و حضرت خدیجه(س) کسی مسلمان نشد اما بعد از بیست و سه سال، صدای اسلام در جزیره العرب و بلاد دیگر طنین انداز بود.

حجت الاسلام گلزاری اظهار داشت: روش پیامبر اکرم(ص) در حکومت داری روش کادرسازی بود و برای تحقق و ادامه مسیر دین به تربیت نیرو می‌پرداخت.

وی گفت: روش چهره به چهره که پیامبر(ص) از آن بهره گرفت در اندرزهایی که به ابوذر داده اند به خوبی هویدا است.

این محقق علوم اسلامی در پایان گفت: روش پیامبر اکرم(ص) روش بشیر و نذیر بود و با دوست و دشمن مطابق اصل رفتاری رحمت به مومنین و سخت گیری بر کفار رفتار می‌کردند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات