۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۹۸۸۶۹

عناوین چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ راه‌اندازی مرکز مطالعاتی«امام و انقلاب» در تبریز و راه‌اندازی کانون مسجد جامع علویان مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در مراسم افتتاح کانون مسجد جامع علویان این شهر گفت: توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و هم اکنون مساجد مستعد در این زمینه شناسایی می شوند تا با صدور پروانه کانون فرهنگی هنری، افزون بر تجهیز آن محل به امکانات و تجهیزات فرهنگی در زمینه برگزاری برنامه‌های تأثیر‌گذار فرهنگی و هنری در روستاها نیز پرداخته شود.

کانون فرهنگی و هنری مسجد جامع علویان در فضایی به وسعت یکصد متر مربع افتتاح شد که با احداث ساختمان فرهنگی مسجد این فضا نیز توسعه یافته و به سایر امکانات و تجهیزات مجهز می شود.

گفتنی است، روستای علویان در سه کیلومتری شهرستان مراغه و در قسمت شمالی این شهرستان در دامنه کوه گوش تپه واقع شده است که دارای تعداد 540 خانوار و 2 هزار و 500 نفر جمعیت است.

راه‌اندازی مرکز مطالعاتی امام و انقلاب در جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی

احمد فرشبافیان، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در بعد فرهنگی نیز اقدام به تجهیز دیجیتالی و ایجاد مرکز فرهنگی جهاد دانشگاهی در محل سینمای جهاد دانشگاهی برای تهیه و تأمین نیازهای فرهنگی و فکری دانشجویان کرده است.

فرشبافیان با بیان این‌که مرکز مطالعاتی قرآنی جهاد دانشگاهی با هدف سازماندهی فعالیت های قرآنی تشکیل شد، اظهار کرد: این مرکز در نخستین گام مسابقه بزرگ قرآنی را برگزار کرد و در گام های بعدی اتحادیه بزرگ قرآنی دانشجویان استان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: گروه مطالعاتی در زمینه علوم انسانی در جهاد دانشگاهی، در راستای عینیت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری با حضور اساتید دانشگاهی تشکیل شده است.

فرشبافیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرکز مطالعاتی امام و انقلاب در جهاد دانشگاهی با هدف حفظ مبانی تفکر امام و سوق دادن دانشگاهیان به اندیشه های امام راحل تاسیس شده است.

اعزام 270 نفر از دانش‌آموزان هریسی به مناطق عملیاتی جنوب

علی قویدل، فرمانده سپاه ناحیه هریس در مراسم بدرقه این کاروان گفت: 270 نفر دانش آموز بسیجی در قالب 5 اتوبوس جهت آشنایی با مناطق جنگی دوران دفاع مقدس و آشنایی با نحوه ایثارگری های رزمندگان و به دست آوردن معنویت جبهه و درک شهدا به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: قرار است این کاروان از مناطق اروند کنار، شلمچه، هویزه، خرمشهر و سایر مناطق بازدید کنند.

مراسم تجلیل از هنرمند دفاع مقدس تبریز برگزار می‌شود

دفتر مطالعات جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، با همکاری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از سه دهه فعالیت فرهنگی و هنری حاج بهزاد پروین قدس تقدیر می‌کند.

این برنامه، روز پنجشنبه 5 اسفندماه از ساعت 15 الی 18 در مجتمع سینمایی جهاددانشگاهی واقع در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه آثار منتخب این هنرمند، در محل موزه‌ شهدای 27 دی دانشگاه تبریز، در روزهای 7، 8 و 9 اسفندماه از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقمندان هنر انقلاب خواهد بود./935/د101/س
ارسال نظرات