۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۹۸۹۷۰
با حضور آیت الله صافی گلپایگانی؛

ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسمی با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، رییس مجلس شورای اسلامی و شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی در قم رسما افتتاح شد.
مرکز فقهي ائمه اطهار مرکز فقهي ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) چهارشنبه شب، در مراسمی با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و شخصیت های حوزوی و مسؤولان استانی در قم رسما افتتاح شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، اساتید، محققان، اندیشمندان و مسؤولان حوزوی و استانی نیز حضور داشتند با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی رسما ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افتتاح شد.

حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در این مراسم راه اندازی این مرکز را باقیات الصالحات و صدقه جاریه بسیار بزرگی برای مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دانست و یاد و خاطره این مرجع تقلید فقید را گرامی داشت.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ایشان از نظر علمی و همچنین آثار و تالیفاتی که از ایشان به جای مانده است جامع هستند و همچنین مرکز فقهی ائمه اطهار نیز یک مرکز مناسب جهت تعلیم و تعلم فقه آل محمد(ص) است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: مؤسسه فقهی ائمه اطهار که زیر نظر آقازاده مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی اداره و مدیریت می شود یک مرکز عظیم است و امیدواریم این نهاد علما و فقهای برجسته ای را تحویل دنیای علم و تشیع بدهد.

آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه نیز در این مراسم، تصریح کرد: این مرکز عظیم و بنای معظم از جمله باقیات الصالحات مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی هم نفاع بودند و هم معلم خیر، ایشان در طول حیات پربرکت خود از مدرسان طراز اول حوزه به شمار می رفتند.

وی با بیان اینکه از تالیفات و آثار این مرجع تقلید فقید همه بهره برده و می برند، ادامه داد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تحریرالوسیله امام را با بیانی استدلالی احیا کردند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم، بر ضرورت گسترش و توسعه ارتباطات حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم با سایرکشورها تاکید کرد و با بیان اینکه امیدواریم این مرکز بتواند به نیازهای روز پاسخ دهد، تصریح کرد: حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع بزرگ و دور اندیش بودند و تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار نیز تاییدی بر دور اندیشی این مرجع تقلید فقید است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل بین المللی با بیان اینکه علمای الازهر به دلیل عدم استقلال در انقلاب مصر عقب تر از مردم بودند، تاکید کرد: اینها به همین دلیل نتوانستند نقش هدایت جدی در تحولات داشته باشند و در این مسائل بسیار ملاحظه کار عمل کردند و البته الان که شرایط بازتر شده مردم لیبی را تشویق می کنند.

وی تاکید کرد: وقتی حوزه ها مستقل نباشند این مشکل را پیدا می کنند و در حالی که باید از منافع اسلام و مردم دفاع کنند، دچار عقب افتادگی می شوند.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با بیان اینکه در احداث ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از منابع دولتی و غیر دولتی استفاده نشده است، تاکید کرد: در احداث این ساختمان تنها از وجوهات شرعیه و تبرعات استفاده شده است.

وی تصریح کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نخستین مرکز تخصصی در حوزه فقه و اجتهاد در شهر مقدس قم است و شیوه های آموزشی به روز و کارآمدی دارد و در برخی کشورهای دنیا نیز شعبه دارد.

گفتنی است، ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در میدان معلم قم واقع شده است و افزون بر مکان های آموزشی و کتاب خانه های عمومی و تخصصی، چندین سالن همایش و کنفرانس نیز دارد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات