۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۹۹۰۳۲

اخوان المسلمین نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی لیبی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ جنبش اخوان المسلمین مصر با اشاره به اوضاع بحرانی عراق پس از ورود نیروهای آمریکایی به این کشور، نسبت به دخالت آمریکا در اوضاع داخلی لیبی هشدار داد.
محمد بديع دبيرکل اخوان المسلمين
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش اخوان المسلمین مصر، در بیانیه ای نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی لیبی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: برخی از فرهنگیان خواستار دخالت آمریکا برای نجات جان ملت لیبی از بند نظام دیکتاتوری حاکم هستند، ولی این امر خطرات فراوانی برای لیبی و سایر کشورهای منطقه دارد و همانگونه که در گذشته مشاهده کردیم اشغال عراق سبب تخریب و وخامت اوضاع این کشور شد.

این جنبش افزود: ملت لیبی قادر است تا طاغوت متکبر را سرنگون کند و نیازی به دخالت کشورهای دیگر ندارد، نظام های فاسد که آزادی را سلب کرده بودند و در برابر قدرت های جهان سر تعظیم فرود می آوردند سیاست های استبکار را اجرا می ساختند و این تبعیت از بیگانگان سبب انفجار انقلاب های مردمی در منطقه شد و ملت های منطقه برای بازپس گیری آزادی، کرامت و عزت بهای سنگینی پرداخت کرده و می کنند.

اخوان المسلمین تاکید کردند: قدرت های ظالم نمی خواهند تسلط بر کشورهای منطقه را به راحتی از دست دهند و در صدد منحرف کردن انقلاب ها و دخالت در روند اصلاحات ملی هستند تا بدین وسیله بتوانند نفوذ خود را در این کشورها ادامه دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه به دخالت نخست وزیر انگلستان در امور داخلی مصر اشاره و تاکید شده است: ملت مصر توانایی ترسیم آینده خود را دارند و نیازی به نصیحت های نخست وزیر انگلستان ندارند و این دخالت ها را محکوم می کنند و اخوان المسلمین اعلام می کند که قیام های مردمی کاملا مشروع هستند و نیازی به کمک کشورهای ظالم دیده نمی شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: حوادث لیبی به عنوان کشور همسایه مصر بر امنیت داخلی تاثیر می گذارد و از شورای نظامی می خواهیم تا امنیت ملی مصر را تامین کرده و شرایط بازگشت یک میلیون و پانصد هزار شهروند مصری از لیبی به کشور را فراهم سازند و از کمک به مردم داغدیده لیبی دریغ نکنند./980/گ
ارسال نظرات