۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۹۹۰۸۸
مقتدی صدر:

لیبی در آتش ظلم و دیکتاتوری و جنون می سوزد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کوفه از حکام عرب خواست تا به ظلم و استبداد و کشتار دهند و از قدرتی که هیچ نفعی برای ملت ندارد کناره گیری کنند.
مقتدي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، در خطبه های نماز جمعه این هفته کوفه در مسجد کوفه، با اشاره به گسترش اعتراضات مردمی در کشورهای اسلامی گفت: در حال حاضر ملت های اسلامی در بیداری قابل توجهی بسر می برند و این بیداری از تونس آغاز شد و سپس به مصر و بحرین رسید و هم اکنون به کشور لیبی رسید که در آتش دیکتاتوری، ظلم و جنون می سوزد.

وی که پس از گذشت چهار سال، بار دیگر به عنوان خطیب جمعه کوفه سخنرانی می کرد افزود: نور این انقلاب ها از نور پیامبر اکرم(ص) سرچمشه می گیرد و چهره زیبایی را از جوامع اسلامی به نمایش گذاشته است، هیچ صدایی بالاتر از صدای ملت ها نیست و این فریادها سبب سرافرازی ما در برابر کشورهای غربی شده است.

سید مقتدی صدر سرکوب معترضان را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: حکام باید از قدرتی که هیچ نفعی برای شهروندانشان نداشته است کناره گیری کنند و باید به ظلم و استبداد و کشتار پایان دهند و از سرکوب معترضان به شدت خودداری کنند و آزادی را به جامعه بازگردانند.

خطیب جمعه کوفه به نتایج این قیام ها اشاره کرد و ادامه داد: این انقلاب ها نشان داد که ملت ها توان برکناری حکام را دارند، اتحاد ملت سبب موفقیت انقلاب ها می شود، استفاده از خشونت عکس العمل قوی تری از مردم را در پی دارد، ظلم دوان فراوانی ندارد، فساد دولت و بی اعتنایی به ملت سبب خشم و عضب مردم می شود و اینکه دموکراسی که برخی از حکام، مدعی آن هستند دموکراسی غربی بی فایده است.

وی نسبت به اعتراض مردم عراق به وضعیت نابسامان جامعه هشدار داد و تصریح کرد: حکومت عراق باید به وضعیت خدماتی بسیار ضعیفی که جامعه را فراگرفته است رسیدگی کنند و نسبت به گسترش اعتراضات مردمی برحذر باشند، اعتراض حق مردم است ولی از همه شهروندان می خواهم تا اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز برگزار کنند./980/گ
ارسال نظرات