۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۹۹۰۹۹
نماینده آیت الله سیستانی:

بحران های منطقه با راه حل های ریشه ای حل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا، راه حل های ریشه ای را تنها راه پایان یافتن بحران های کنونی منطقه توصیف کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کربلا، در حرم مطهر امام حسین(ع)، عدم اعتماد میان مسوولان و مردم را عامل قیام مردم توصیف کرد و گفت: بحران هایی که در منطقه رخ داده است از عدم اعتماد متقابل میان مردم و مسوولان نشات گرفته و اگر میان دولت و شهروندان اعتماد برقرار باشد دیگر شاهد مشکلات و بحران های اینچنینی نخواهیم بود.

وی افزود: بحران های کنونی منطقه تنها با راه حل های ریشه ای حل خواهد شد و حل شدن بحران ها نیز در گرو حضور مسوولان در صحنه، آشنایی با مشکلات مردم و پرهیز از دادن وعده های کذب است.

حجت الاسلام صافی گفت و گو را از بهترین راه ها برای برقراری اعتماد دانست و تصریح کرد: گفت و گو در بسیاری از کشورهای جهان، بهترین روش برای جلب اعتماد مردم به شمار می آید و اگر مسوولان با شهروندان صادق بوده و گفت و گوهای شفافی را با آنان داشته باشند مشکلات کشور حل می شود.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به راهپیمایی های صورت گرفته در برخی شهرهای عراق اظهار داشت: راهپیمایی مسالمت آمیز حق طبیعی شهروندان است که با قانون اساسی مطابق بوده و یکی از روش های متمدنانه عصر کنونی برای اعلام نظرات مردم است، ولی این راهپیمایی ها نباید از حالت اصلی خود خارج شده و به خشونت و آشوبی که به اموال عمومی ضربه بزند منجر شود./980/گ
ارسال نظرات