۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۹۹۱۰۰
رهبر شیعیان بحرین:

مذاکره با دولت بدون ضمانت اجرایی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین، گفت و گو با دولت بدون وجود ضمانت اجرایی خواسته های ملت را به شدت رد کرد.
شيخ عيسي قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز، در مسجد امام صادق(ع) بر لزوم ایجاد راه حل های ریشه ای تاکید کرد و گفت: دولت بحرین موظف است تا راه حل های ریشه ای را برای برآورده ساختن مطالبات عادلانه مردم ایجاد کند.

وی افزود: گفت و گو بدون وجود اصول و مقدماتی که موضوع مذاکره و نتایج آن روشن و آشکار باشد بی فایده است و اگر دولت ضمانت های لازم را برای برآورده ساختن نتایج این مذاکرات ندهد هیچ گفت و گویی صورت نخواهد گرفت و به هیچ وجه تن به مذاکره ای که تنها برای از گذر زمان و سرگرم کردن مردم صورت می گیرد نمی دهیم.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اینکه قیام مردم بحرین با اهداف مذهبی صورت نگرفته است تصریح کرد: ملت ده ها سال است که خواستار مذاکره است، ولی دولت و نظام به این خواسته بی توجهی می کند و هم اکنون نیز که همه شهروندان اعم از سنی و شیعی به خیابان ها ریخته اند بر لزوم گفت و گو تاکید می کنند و به دنبال برتری پیروان یک مذهب بر مذهب دیگر نیستند.

خطیب جمعه شهر دراز معترضین را به دوری از تنش و خشونت دعوت کرد و اظهار داشت: معترضان باید به اخلاق، انظباط و معنویت پایبند بوده و از ایجاد شکاف و تفرقه به شدت دوری کنند و زمینه های همبستگی سایر اقشار را فراهم سازند./980/
ارسال نظرات