۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۹۹۱۱۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان:

فتنه 88 نیازمند بررسی علمی و عقیدتی از سوی صاحب نظران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی‌و‌هنری مساجد گیلان گفت: فتنه 88 نشان داد که ولی فقیه عادل و عالم در حفظ سلامت و جمهوریت نظام تکیه‌گاه معتبر و مورد اعتمادی در همه اعصار است.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، جنگ نرم را پروژه و سناریوی جدید نظام سلطه برای براندازی نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن در جنگ نرم از سلاح اندیشه، برنامه و تدابیر براندازانه فرهنگی و روانی توطئه خود را عملیاتی می‌کند.

وی با بیان این که در جنگ نرم، جامعه هدف به صورت نامحسوس مورد تهاجم فکری و فرهنگی قرار می گیرد، افزود: در این جنگ عقاید و باورها به تدریج استحاله شده، عناصر ارزشمند مقاومت از انسان سلب شده و تبدیل به پدیده ایی باب طبع استعمار می شود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی درصدد است تا از حربه جنگ و قدرت نرم برای براندازی جریان‌های دگر اندیش استفاده کند و با بهره‌گیری از قدرت فناوری ارتباطات، اطلاعات و به کارگیری نخبگان و همدستان با غرب به تغییر نظام ارزشی جوامع اسلامی، دگر اندیش و مستقل بپردازد.

وی به حربه‌های دشمن در جنگ نرم اشاره و خاطر‌نشان کرد: در جنگ نرم دشمن از روش گوناگون از جمله ترور شخصیت‌ها، ایجاد شکاف و مدیریت اختلافات، دامن زدن به تفرقه‌های دینی، مذهبی، قومی و زبانی، شایعه پراکنی و تشدید جنگ روانی و دروغ پراکنی، ایجاد یأس، جایگزینی نامقدسات به جای مقدسات، جاذبه‌های جنسی انقلاب مخملین، به هم ریختن تعادل اقتصادی و رواج معنویت‌های کاذب و عرفان‌های دروغین به تناسب نیازها و ظرفیت‌های جمعه هدف استفاده می‌کند.

حجت الاسلام پور ابراهیم، فتنه سال 88 را ناشی از سوء استفاده استعمار نو و استکبار جهانی از آشوب های بعد از انتخابات و افراط و تفریط‌های معارضانی دانست که از قانون تبعیت نکردند و افزود: مقام معظم رهبری با روشنگری و ایجاد فضای عبرت و تفکر به مدیریت بحران پرداختند و توانستند همچون طبیب حاذق به موقع درد را تشخیص داده و آن را درمان کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به شکست های متعدد نظام سلطه در جنگ سخت افزاری در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ تصریح کرد: دشمنان در سی سال گذشته از هر حربه ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کردند؛ اما با شکست روبه‌رو شدند.

حجت الاسلام پور ابراهیم‌ با بیان این که دشمنان امروز با راه اندازی توطئه نرم تلاش می کنند عناصر خود فروخته ای را در کشور اجیر کنند، بیان داشت: آنها با سوء استفاده از عناصر داخلی تلاش می کنند تا نقشه های شوم خود را در کشور عملیاتی کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با حسن تدبیر تلاش کردند با کم‌ترین آسیب، بحران‌های بعد از انتخابات را مدیریت کرده و با استعانت از خداوند به همگان آگاهی دهند تا مسیر تکاملی انقلاب را هموار کنند.

حجت الاسلام پورابراهیم تأکید کرد: فتنه 88 نشان داد که ولی فقیه عادل و عالم در حفظ سلامت و جمهوریت نظام تکیه گاه معتبر و مورد اعتمادی در همه اعصار است.

وی نارضایتی از نتیجه انتخابات را برای گروه‌ها و احزابی که موفق به پیروزی نمی‌شوند، مسأله‌ای طبیعی دانست و گفت: تبدیل نارضایتی‌ها به فتنه و آشوب‌های خیابانی پدیده ایی غیر طبیعی و مخل مردم‌سالاری دینی است.

این استاد دانشگاه با بیان این که باید کارگروهی از متخصصان تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسان، فقیهان و صاحب‌نظران فرهنگی تشکیل شده تا با نگاه علمی فتنه سال 88 را ریشه‌یابی کنند، تصریح کرد: این گروه باید برای جلوگیری از بازتولید، استمرار و تکرار این فتنه‌ها، راهکار و راهبرد نشان دهند./950/ت302/س
ارسال نظرات