۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۹۹۱۲۳
آیت الله سیستانی:

از دولت و پارلمان عراق می خواهم گام های جدی برای حل مشکلات مردم بردارند

خبرگزاری رسا ـ مرجع تقلید اعلای شیعیان عراق از دولت خواست تا راه حل های ریشه ای را برای پایان یافتن مشکلات کشور و مردم اتخاذ کند.
حضرت آيت الله سيستاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید علی سیستانی مرجع اعلای عراق، در بیانیه ای، دولت و پارلمان این کشور را نسبت به ادامه یافتن شیوه کنونی اداره کشور هشدار داد و خواستار بهبود وضعیت خدماتی شد.

در این بیانیه آمده است: از همه شهروندان عزیزی که روز گذشته در راهپیمایی مسالمت آمیز و متمدنانه شرکت کرده و همچنین از هموطنانی که به دلیل امکان سوء استفاده از این راهپیمایی توسط دشمنان در این راهپیمایی شرکت نکردند تقدیر و تشکر می کنم و از پارلمان و دولت عراق می خواهم تا گام های جدی و اساسی را برای بهبود وضعیت خدمات کشور خصوصا در زمینه برق، سبد کالای یارانه، فراهم نمودن کار برای بیکاران، مبارزه با فسادی که در همه سازمان های دولتی سرایت کرده و همچنین لغو امتیازات ویژه نمایندگان سابق و کنونی پارلمان، اعضای شوراهای استانی، وزرا و مسوولان بلند پایه اتخاذ کند.

آیت الله سیستانی افزود: دولت باید از تاسیس پست های جدید که مبالغ هنگفتی را به خود اختصاص می دهد و هزینه فراوانی را متحمل کشور می کند به شدت خودداری کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مرجعیت تقلید که همواره مسولان را به تلاش برای تحقق خواسته های مشروع ملت دعوت کرده است نسبت به ادامه یافتن شیوه کنونی اداره کشور و عدم حل ریشه ای مشکلات مردم که مدت طولانی است در برابر این مشکلات صبر کرده اند هشدار می دهد.

گفتنی است جمعی از شهروندان عراقی در شهرهای مختلف این کشور، روز گذشته در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات کشور راهپیمایی کردند.

آیت الله سیستانی هفته گذشته، نسبت به سوء استفاده دشمنان از راهپیمایی روز جمعه هشدار داده بود./980/گ
ارسال نظرات