۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۹۹۱۶۷
عقب نشینی دولت بحرین؛

شیخ حسن مشیمع وارد بحرین شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش آزادی ها و دموکراسی (حق) ساعاتی پیش وارد منامه بحرین شد.
شيخ حسن مشيمع دبيرکل جنبش حق بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسن مشیمع از رهبران شیعه و دبیرکل جنبش آزادی ها و دموکراسی(حق) بحرین که بنا به درخواست مقامات این کشور توسط مقامات قضایی لبنان بازداشت و گذرنامه وی مصادره شده بود ساعاتی پیش و در پی عفو وی توسط پادشاه بحرین و تحویل پیام رسمی اینترپل این کشور به مقامات لبنان، گذرنامه وی آزاد شد و به کشورش بازگشت.

وی پیش از سفر به بحرین در گفت و گو با خبرگزاری رسانه ملی لبنان گفت: پس از هشت سال دوری از کشور و شعله ور شدن غضب ملت بحرین به این کشور بازمی گردم تا به عنوان سرباز در صحنه حضور یابم و سعی خواهم کرد با همه توان به ملت و کشورم خدمت کنم و در تغییر اوضاع سیاسی نقش داشته باشم.

شیخ مشیمع بروز جنگ طایفه ای در بحرین را رد کرد و افزود: به نظرم هیچ درگیری مذهبی در بحرین میان شیعیان و سنی ها وجود ندارد و دولت بحرین تلاش می کند تا به این جنگ دام بزند و بدینوسیله مسیر انقلاب را تغییر دهد، لیکن ما بر وحدت میان شهروندان بحرینی تاکید و اختلاف و نزاع های مذهبی را محکوم می کنیم.

دبیرکل جنبش حق نظام های عربی را در آستانه تغییر خواند و تصریح کرد: عصر تغییر و اصلاح از تونس آغاز شد و در مصر و لیبی ادامه یافت و معتقدم که انقلاب بحرین به سایر کشورهای منطقه سرایت خواهد کرد و به همین دلیل است که شاهد حضور مسوولانی از دولت آمریکا در منطقه برای جلوگیری از سرایت انقلاب ها هستیم./980/گ




ارسال نظرات