۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۹۹۱۹۰
خطیب جمعه قفول بحرین:

مردم تا برآورده شدن خواسته هایشان به قیام ادامه می دهند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین بر ادامه قیام مردمی تا تحقق خواسته های مردم این کشور تاکید کرد.
سيد علي السلمان دبيرکل انجمن الوفاق اسلامي بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان خطیب جمعه قفول و دبیرکل انجمن الوفاق ملی اسلامی بحرین، در مسجد امام صادق(ع) قفول این کشور گفت: ملت بحرین همانند سایر ملت های جهان در پی دولتی هستند که بر اساس دموکراسی و آزادی و حقوق بشر بنا شده و با انتخاباتی پاک و شفاف توسط مردم به قدرت رسیده باشد.

وی بر ادامه اعتراضات تاکید کرد و افزود: مردم بحرین اراده کرده اند تا نظام سیاسی را تغییر دهند و به شدت از خشونت و آشوب پرهیز می کنند. با توجه به اینکه هیچ سلاحی در دست نداریم و از امتلاک سلاح نیز به شدت خودداری می کنیم باید به سلاح صبر و مقاومت مسلح شویم و تا برآورده شدن خواسته هایمان به قیام مسالمت آمیز ادامه می دهیم.

حجت الاسلام علی سلمان تصریح کرد: هم اکنون فرصت بسیار خوبی برای تغییر و اصلاح بوجود آمده است و سنی ها و شیعیان کشور می توانند با احترام به یکدیگر و همبستگی به جایی برسند که در امنیت و آرامش زندگی کنند و عدالت و مساوات را پس از سال های طولانی بچشند.

خطیب جمعه قفول قیام مردم را انقلابی علیه دیکتاتوری خواند و اظهار داشت: نزاع در بحرین یک نزاع مذهبی و دینی نیست، بلکه درگیری مردم با دیکتاتوری و استبداد است. این نزاع سیاسی است و نباید آن را به مذهب و طایفه ای خاص ربط داد و از همه شهروندان می خواهم تا یکپارچه شوند و به آینده روشن برای شیعیان و سنی ها و حتی غیرمسلمانان بحرین بیاندشند.

وی کشتار مردم لیبی را نیز محکوم کرد و گفت: مردم لیبی از حکومت ظالمانه 40 ساله دیکتاتور مجنون خود به ستوه آمده اند و به امید خدا در آینده ای نزدیک می تواند به آرزوی خود برسد.

شیخ علی سلمان تاکید کرد: ملت های عربی دیگر توان تحمل ظلم و ستم را ندارند و می خواهند دولتی تاسیس کنند که آزادی را به آنان به ارمغان آورد و از سرقت ثروت های کشور پرهیز کند./980/گ
ارسال نظرات