۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۹۹۳۳۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان:

نقش روحانیت در تربیت اسلامی جوانان غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان با اشاره مقبولیت و محبوبیت در میان مردم اظهار داشت: نقش روحانیان در تربیت اسلامی جوانان جامعه غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خوزستان
حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد زاده، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به نقش تأثیر‌گذار مساجد و روحانیت در راستای تربیت اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که روی آوردن جوانان به مساجد نسبت به سال‌های گذشته روز به روز افزایش می یابد، حضور روحانیان و مربیان تربیتی متعهد در مساجد را ضروری‌تر از گذشته کرده است.

حجت الاسلام جوانمرد‌زاده گفت: اسلام اصول ویژه ای برای تربیت انسان بازگو می کند که نخستین اصل تربیتی انسان اصل تأثیر‌پذیری از محیط اطراف و پیرامون خود است؛ از این رو اسلام برای جلوگیری از هجمه دشمن و تسلط افکار بیگانه بر روی جوانان و نوجوانان یک سری اصول و راهکارها چه از نظر کلامی، لسانی، و رفتاری ارائه داده است.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خوزستان، خانواده را نخستین محیط تأثیرگذار در جهت تربیت انسان برشمرد و تصریح کرد: فرد ابتدا در میان خانواده قرار می‌گیرد و اولین معلم انسان خانواده و درون خانه است؛ بر همین اساس خانواده در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار‌ است.

این فعال عرصه فرهنگی در ادامه سخنان خود‌ خاطر‌نشان کرد: دومین محیطی که انسان تحت تأثیر آن قرار می گیرد، جامعه است؛ از این رو مسؤولان جامعه جهت تربیت اسلامی و فرهنگ سازی صحیح به جوانان باید آماده و مجهز باشند و با شناخت کامل به دشمن و تاکتیک‌های آنان، به مقابله با تهاجم فرهنگی که از سوی دنیای غرب وارد کشور شده است، بپردازند.

حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد‌زاده به نقش مطبوعات و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اسلامی اشاره کرد و گفت: مطبوعات باید بیشتر از احادیث اخلاقی و سیره زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) استفاده کنند، و صداوسیما نیز که خوشبختانه تاکنون عملکرد رضایت‌بخشی داشته است، باید از این پس بیشتر در جهت ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کند و برنامه‌هایی مختص به تربیت اسلامی در رأس کار خود قرار بدهد و با دعوت از کارشناسان باتجربه و ماهر بتوانند برنامه های مفیدی برای خانواده ها در این راستا انجام دهند.

وی در پایان سخنان خود به هجمه وارد شده در کشور وتأثیر‌گذاری آن بر جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: جوانان ایران به فرموده مقام معظم رهبری، جوانان کشور ما متدین‌ترین و باهوش ترین جوانان جهان هستند. ما در مراسمات مذهبی و محافل سیاسی که در کشور انجام می‌شود شاهد هستیم که بیشتر جمعیت حاضر را جوانان آگاه و با‌بصیرت تشکیل می‌دهند؛ اما یک عده هستند که تحت تأثیر دنیای غرب قرار گرفته‌اند که تعدادشان بسیار کم است و می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مناسب آنان را نیز هدایت کرد‌./945/ت302/س

ارسال نظرات