۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۹۹۳۵۳

ائمه جماعات مساجد آذربایجان شرقی تجلیل می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جماعات فعال در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی تجلیل خواهند شد.
تجليل
محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با برگزاری همایش گرامی‌داشت هجدهمین سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، از روحانیان و ائمه جماعات فعال در این مراکز تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی خاطر نشان کرد: روحانیت محور اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد محسوب می شوند که این امر نشان از توجه خاص کانون های مساجد به مساله فرهنگ و هنر دینی دارد.

مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد 13 اسفند با هدف تجلیل از 42 نفر از فعالان عرصه فرهنگ و هنر مساجد برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این همایش با حضور و سخنرانی آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی یا معاون سیاسی استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسؤول بازرسی ستاد عالی کانون های مساجد کشور در سالن اجتماعات مجتمع سینمایی تبریز اجرا می شود.

هادی نیا در ادامه از راه اندازی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع علویان مراغه خبر داد و اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری مسجد جامع علویان در فضایی به وسعت یکصد متر مربع افتتاح شد که با احداث ساختمان فرهنگی مسجد این فضا نیز توسعه یافته و به سایر امکانات و تجهیزات مجهز می شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه سراسری اینترنتی " مسجد و انقلاب اسلامی " خبر داد و گفت: این مسابقه به تبیین نقش مساجد در صدر اسلام و نیز نقش مساجد در تربیت دینی جوانان، مسجد در بیانات مقام رهبری و حضرت امام خمینی، مسجد مرکز انقلاب و تداوم آن و کارکردهای مختلف مسجد ار صدر اسلام تا حال، تبیین اهداف متعالی انقلاب اسلامی، تبیین نقش اساسی مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، شناساندن اهمیت مساجد و کارکردهای مهم مساجد می پردازد.

مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط شرکت در این مسابقه گفت: شرکت برای عموم آزاد است و کسانی که بتوانند به 15 سؤوال از مجموع 20 سئوال جواب صیحیح بدهند، در قرعه کشی منظور خواهند شد و نیز به 22 نفر از برندگان کشوری جوایز نفیسی اهدا می شود.

به گفته وی علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، به نشانی www.dkm-az.ir و پاسخگویی به سؤوالات، تا 15 اسفند در این مسابقه شرکت کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات