۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۹۹۴۳۱
روحانی برجسته بحرینی در گفت و گو با رسا:

تبعیض علیه شیعیان عامل قیام ملت بحرین علیه نظام است

خبرگزاری رسا ـ رئیس سابق دادگاه شرعی استیناف بحرین تبعیض شدید طایفه ای علیه شیعیان را عامل قیام شهروندان بحرینی علیه نظام عنوان کرد.
شيخ محسن آل عصفور از بحرين شيخ محسن آل عصفور از روحانيون بحرين
حجت الاسلام شیخ محسن آل عصفور از علمای برجسته بحرین و رئیس سابق دادگاه شرعی استیناف این کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیاست های دولت را عامل قیام مردم بحرین توصیف کرد و گفت: سیاست دولت در دادن تابعیت به بیگانگان که با هدف برابری جمعیت شیعیان و اهل سنت انجام گرفت اثرات بسیار بدی بر جامعه گذاشت و سبب وخامت اوضاع بحرین شد.

وی افزود: ریشه کن شدن بیکاری، حل شدن مشکل مسکن و فراهم آوردن خدمات اساسی برای زندگی از مهمترین خواسته های ملت است. تبعیض طایفه ای شدید نظام علیه شیعیان و کاهش سهم آنان از وزارتخانه ها به میزان یک چهارم سبب برانگیخته شدن خشم مردم شده و شهروندان بحرینی بر لزوم تغییر نظام کنونی تاکید می ورزند.

حجت الاسلام آل عصفور تصریح کرد: نظام سیاسی بحرین به گونه ای تاسیس شده است که پارلمان به جای اینکه در اختیار اکثریت قرار گیرد توسط اقلیت اداره می شود و آرای مردمی که به نفع فراکسیون خاصی ریخته شده است بی اعتبار شده و اقلیت، اداره پارلمان را در اختیار می گیرد.

این عالم شیعه اظهار داشت: در صورتی که قیام مردم به پیروزی برسد شیوه اداره کشور تغییر فراوانی خواهد کرد و همه معادله های کنونی به هم می ریزد.

وی سرکوب معترضان را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: کشتار کودکان، زنان و کهنسالان به هیچ وجه پذیرفتی نیست و دولت هیچ بهانه و منطقی برای هدف قرار دادن افرادی که به صورت مسالمت آمیز در حال اعتراض بوده و هیچ خلاف و خشونتی مرتکب نشده اند را ندارد.

شیخ محسن آل عصفور دولت را به برآورده ساختن مطالبات مردم دعوت کرد و بیان داشت: دولت باید به خواسته های مردم خصوصا قشر فقیر و محرومی که سال هاست خون دل می خورند توجه کند و تمام تلاش خود را برای تحقق این خواسته ها انجام دهد و راه را برای مذاکره و گفت و گو که می تواند کشور را از بحران کنونی نجات دهد بگشاید./980/گ
ارسال نظرات