۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۹۹۶۰۲
امام جمعه خوی:

رهبران کشورهای اسلامی اجازه ندهند مردم لیبی جنایات آمریکا در خاورمیانه را تجربه کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری لشکرکشی آمریکا و هم پیمانان غربی آن را به کشور لیبی ریاکارانه عنوان کرد و از سازمان کنفرانس اسلامی و رهبران کشورهای اسلامی خواست اجازه ندهند جنایات قرون وسطایی آمریکا در عراق و افغانستان دوباره در کشور لیبی تکرار شود.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه خوی با ارائه تحلیلی در زمینه خیزش های اخیر مردمی در جهان اسلام، اظهار داشت: اسلامی بودن شعارها، روحیه استکبار ستیزی، استفاده از اجتماعات و مراکز دینی برای بسیج مردم، برخورد محبت آمیز با ارتش جهت همراه کردن آنان با قیام مردم را می توان نمونه هایی از مشترکات تمامی نهضت های اخیر مسلمانان برشمرد.

چپاول منابع نفتی و ایجاد پایگاه نظامی در آفریقا مهم ترین هدف آمریکا از لشکر کشی به لیبی است

وی در ادامه به جنایات حاکمان مستبد و وابسته نوع کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: سکولار و ضد دین بودن، وابستگی به استکبار جهانی، نداشتن پشتوانه مردمی و تاراج کردن منابع و ذخایر مسلمانان از جمله ویژگی های این حاکمان مستبد و جنایت کار به شمار می رود.

حجت الاسلام شکوری لشکرکشی آمریکا و سایر هم پیمانان غربی و اروپایی او به کشور اسلامی و آفریقایی لیبی را ریاکارانه و خیانت آمیز عنوان کرد و گفت: این لشکرکشی به قصد مهارکردن قیام مردم، مصادره منابع نفتی و سایر ذخایر کشور لیبی به نفع خود و همچنین ایجاد پایگاه در افریقا برای چپاول هرچه بیشتر ذخایر مسلمانان صورت می پذیرد.

وی در ادامه با قدردانی از مواضع قاطع ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی و رهبران کشورهای اسلامی و آحاد مسلمانان نباید اجازه بدهند جنایات قرون وسطایی آمریکا و اروپا در عراق و افغانستان در طول سالیان متمادی در کشور لیبی نیز تکرار شود.

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز احسان و نیکوکاری و روز درختکاری از مردم درخواست کرد جهت جلب رضایت خداوند، کمک به نیازمندان جامعه در آستانه عید نوروز و توسعه طبیعت با کمیته امداد و منابع طبیعی همکاری نمایند.

وی در پایان در توضیح عبارت «دَعائِمَ الْاَخْیارِ» از زیارت جامعه کبیره اظهار داشت : بر اساس مفاد روایات متعدد ، اهل بیت (ع) ستون های مستحکم دین و جامعه بشری هستند و همچنین « وَ الْوَلایَةَ لِوَلِیِّنَا وَ الْبَرَاءَةَ مِنْ عَدُوِّنَا » اعتقاد به ولایت آنان و دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان آنان از جمله عقاید شیعه شمرده شده است./938/پ201/ص
ارسال نظرات