۱۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۹۹۶۲۲
خطیب جمعه نجف:

ملت ها به سوی آزادی از بند طاغوت گام برمی دارند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به گسترش قیام های مردمی در کشورهای عربی تاکید کرد که ملت ها به سوی آزادی از بند طاغوت گام برمی دارند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته، در حسینیه فاطمیه کبری، قذافی را جنایت کار خواند و گفت: رئیس لیبی روحیه جنایت کاری و طاغوتی خود را نشان داد و با کشتار بیش از 6 هزار تن و فراری دادن ده ها هزار نفر از شهروندان لیبی به مرزهای مجاور، بدون آب وغذا، فاجعه ای انسانی را مرتکب شده است و از همه جهانیان می خواهم تا در کنار ملت لیبی بایستند و آنان را از وضعیت موجود نجات دهند.

وی با اشاره به وخامت اوضاع در بحرین و یمن افزود: ملت ها خود را بنده رهبران بی وجدان می بینند و به سوی آزادی از بند طاغوت گام برمی دارند و قذافی باید بداند اگر از قدرت کناره گیری نکند همانگونه که صدام توسط ملت عراق به درک واصل شد بدست مردم به هلاکت می رسد.

حجت الاسلام قبانچی وتوی آمریکا علیه قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را محکوم کرد و اظهار داشت: اسرائیل با بمباران غزه اوج گستاخی خود را نشان داد و بسیار تاسف آور است که آمریکا از رژیمی که به کشتار ملت مظوم می پردازد بی تفاوت است و از صدور قطعنامه علیه اسرائیل ممانعت می کند.

خطیب جمعه نجف خروج اشغالگران از عراق را حتمی دانست و تصریح کرد: نیروهای آمریکایی بر اساس توافقنامه امنیتی میان دو کشور، موظف هستند تا در پایان سال 2011 از خاک عراق خارج شوند و ارتش آمریکا نیز کاملا به این امر واقف است.

وی به پیام آیت الله سیستانی خطاب به دولت اشاره کرد و بیان داشت: پیام این مرجع تقلید نکات مهم فراوانی را در برداشت و دولت و پارلمان عراق موظفند تا این توصیه ها را عملی سازند و به وضعیت کنونی که ممکن است خشم ملت را در پی داشته و عواقب بدی را به همراه داشته باشد برحذر باشند.

سید صدرالدین قبانچی راهپیمایی مسالمت آمیز را حق ملت خواند و تاکید کرد: راهپیمایی مسالمت آمیز حق مسلم ملت است ولی این حق نباید توسط دشمنان مورد هدف قرار گیرد و از مسیر اصلی آن خارج شود./980/گ
ارسال نظرات