۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۹۹۷۲۱

راه‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتالی در مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از راه‌اندازی 9 خانه فرهنگ دیجیتالی در مساجد استان تا پایان امسال خبر داد.
مسجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده در جمع فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تبریز گفت: این خانه های فرهنگی با‌ سیصد میلیون ریال اعتبار برای هر مسجد راه اندازی می شود.

وی بر رویکرد دولت در حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: این کانون‌ها نقش بسزایی در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان و تحول فرهنگی در جامعه دارند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی درادامه سخنانش با اشاره به گسترش انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی اظهار داشت: امروز صدور انقلاب به کشورهای عربی و تحقق مصداق عینی پیش‌بینی امام راحل درباره گسترش ارزش‌های اسلامی را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: ملت‌ها به باطن الهی خود مراجعه کرده و حقانیت سخنان امام و رهبری را درک کرده و خواستار حاکمیت ارزش‌های اسلامی هستند.

داننده با بیان این‌که مبنای فکری انقلاب اسلامی امروز الگوی جهانیان است، اظهار داشت: امروز این مبنای فکری در جای‌جای جهان اسلام طرفدار پیدا می‌کند و با گذشت زمان نیز ملت‌ها بر رهبران شایسته انقلاب اسلامی درود می‌فرستند.

وی با اشاره به فعالیت عده‌ای وابسته به غرب در داخل کشور گفت: این افراد باور دارند که بدون وابستگی به غرب امکان موفقیت وجود ندارد و امروز نیز یکی از موارد مشکل ساز برای جمهوری اسلامی همین افراد هستند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: در برابر این عده، گروهی نیز معتقدند که تنها راه سعادت، حاکمیت اندیشه‌های دینی است و دین خواهد توانست سعادت بشر را تأمین کند.

داننده افزود: در مبنای دینی ،محور توسعه دین است و این تفکر در برابر اندیشه‌های سکولار و افکار التقاطی قرار دارد.

وی گفت: مساجد باید قابلیت تولید فکر، ایده‌سازی و پیاده کردن ایده‌ها را داشته باشند و به عبارت بهتر مساجد باید بتوانند بستر کارهای بزرگ را فراهم کنند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان شرقی اظهارداشت: مسجد محوری‌ترین محل در جمهوری اسلامی برای تولید فکر و الگوسازی است و مسجد می‌تواند محل اصلی جمع این دو محور مهم باشد./935/د102/س
ارسال نظرات