۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۹۹۸۲۳
آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی:

آیت الله فقیه امامی مروج مخلص مکتب اهل بیت بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیام تسلیتی، ارتحال آیت الله‌ سید حسن فقیه امامی را تسلیت گفت.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی‌ از مراجع تقلید در پیام تسلیتی ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله حاج سید حسن فقیه امامی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی

ثلمه‌ جبران‌ناپذیر ارتحال عالم ربانی و مدافع مقام ولایت ائمه طاهرین علیهم افضل صلوات المصلّین حضرت آیت‌الله آقای حاج سید حسن فقیه امامی رضوان الله تعالی علیه موجب تأثر و تأسف شدید گردید.

آن عالم بزرگوار یکی از ستاره‌های درخشان علم و عمل و اخلاق و ادب و جهاد فی سبیل‌الله بود که در عمر با برکت خود منشأ خدمات و برکات فراوان بود. آن فقید سعید مدافع سختکوش مذهب و مروج مخلص مکتب اهل بیت علیهم السلام و خادم با اخلاص آستان مقدس حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح‌العالمین له الفداء بود و ملجأ مردم به شمار می‌رفت. خدمات آن عالم بزرگوار علاوه بر حوزه‌ کهنسال اصفهان و تربیت فضلا و ارتقای علمی طلاب در سایر علوم اسلامی و اجتماعی مانند تأسیس مراکز علمی و خیریه همه ستودنی و موجب محبوبیت ایشان بود.

در دفاع از حدود و ثغور مذهب و امر به معروف و نهی از منکر و تعظیم شعائر و مبارزه با فرقه‌های ضاله نیز شخصیتی تلاشگر و موفق بود. فقدان این عالم عالی‌مقام و دلسوز، ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌ علمیه کهن سال اصفهان و مردم پاک‌نهاد و ولایی آن شهر می باشد.

اینجانب این ضایعه‌ بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی‌الله الاعظم ارواح العالمین له‌الفداء و به حضرات علمای اعلام و آیات بزرگوار و روحانیت والا مقام اصفهان و مردم مذهبی آن شهر و به ویژه به بیوت علمی وابسته و به بیت شریف آن فقید سعید و آقا‌زادگان محترم، داغدار و دامادهای مکرم و به ویژه به جناب حجت‌الاسلام و سلالة السادات آقای حاج سید مهدی فقیه امامی دامت افاضاته تسلیت گفته و برای روح بلند آن عالم بزرگوار ترفیع درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسألت دارم.‌/901/د102/س
ارسال نظرات